Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poznań: Zaczęły się remonty na moście Lecha i Ratajach. Kierowcy stoją w korkach

Grzegorz Okoński
Poranny szczyt na Moście Lecha
Poranny szczyt na Moście Lecha Paweł F. Matysiak
Nie wierzcie, że wszyscy smażą się w słonecznych promieniach nad morzem – cała Polska przybyła, by przejechać przez południową nitkę mostu Lecha. Przynajmniej takie wrażenie mają ci, którzy w korku przebijają się przez tę przeprawę nad Wartą.

Północna nitka mostu Lecha jeszcze stoi, bo na razie rozbierana jest jego nawierzchnia. Cały ruch, w obie strony, kierowany jest na nitkę południową i tu sytuacja jest naprawdę niewesoła: by około godziny 8 rano dostać się od strony Koziegłów do Poznania, trzeba stać w korku już od spalarni, a jego pokonanie w stronę Winograd zajmuje godzinę. Kierowcy gubią się też niekiedy między biało-czerwonymi słupkami oznakowania pionowego: pół biedy, jeśli przesuwają się w korku i wjeżdżają tam, gdzie poprzednicy, ale w godzinach wieczornych, przy mniejszej liczbie samochodów, skarżą się na oznakowanie, które nie wskazuje jednoznacznie pasów ruchu.

Przypominamy, że na południowej nitce dwa pasy prowadzą w kierunku Czerwonaka, Swarzędza, Warszawy, a jeden pas ruchu w kierunku Świecka. Jak wskazuje Zarząd Dróg Miejskich, kierowcy wjeżdżający na most od strony ul. Lechickiej i Serbskiej muszą zwolnić do 30 km/godz., by bezpiecznie zjechać na dwa prawe pasy prowadzące na wprost, w stronę ul. Bałtyckiej i ze skrajnego prawego pasa, po pokonaniu mostu, mogą zjechać w ul. Hlonda.

Zobacz też: Poznań: Zaczynają się dwa duże remonty. Sprawdź zmiany w ruchu i rozkładzie jazdy MPK Poznań

Ograniczenie prędkości obowiązuje też jadących od strony ul. Bałtyckiej w stronę ul. Lechickiej i Serbskiej: wjeżdżają na most i jadą po nim jednym pasem, by po pokonaniu przeprawy zjeżdżać z tego jednego pasa na trzy: skrajny prawy pas skierowany jest na wprost i przechodzi w dwujezdniową ul. Lechicką, podczas gdy dwa lewe pasy wyprowadzają do skrętu w lewo w ul. Serbską.
Rozpoczął się też już remont trasy tramwajowej na Górnym Tarasie Rataj. Na razie za rondem Żegrze ekipy remontowe pracują w dwóch miejscach budując „przewiązkę” dla tramwajów – miejsce tymczasowego zjazdu torowego między rondem Żegrze a przystankiem Żegrze I, dzięki któremu ruch tramwajowy będzie utrzymany do przystanku Żegrze I. Prace są prowadzone na odcinku między zjazdem do stacji benzynowej, a pierwszym przystankiem licząc od strony ul. Hetmańskiej. Przystanki tramwajowe na Żegrzu są już nieczynne, pasażerów za to odbierają autobusy linii „Za tramwaj”. Tym samym zmianie uległy trasy tramwajowych linii nr 1, 5, 17, 201, 231, 237, i 238. Ruch tramwajowy w ciągu Żegrza i Chartowa wstrzymany jest do piątku, a po wybudowaniu zjazdu, na linię wróci tramwaj – tym razem już wahadłowy, który za Żegrzem I będzie zmieniał tor.

Dla kierowców ważna jest informacja o zmianie w organizacji ruchu przed samym Rondem Żegrze: w przyszłą sobotę ulica Żegrze i Hetmańska przed samym rondem Żegrze będą zwężone do jednego pasa ruchu w każdą stronę. Trasa będzie tak wyznaczona, by omijać samo rondo: przejazd z ul. Żegrze poprowadzi bezpośrednio w ul. Hetmańską, a z ul. Hetmańskiej bezpośrednio w ul. Unii Lubelskiej oraz w ul. Żegrze. Kierowcy jadący od strony ul. Unii Lubelskiej, wjadą w ul. Żegrze, ale chcąc pojechać w stronę ul. Hetmańskiej, będą kierować się objazdem przez skrzyżowanie ulic Kurlandzka – Inflancka – Żegrze. Drugi objazd – dla jadących z ul. Żegrze w ul. Unii Lubelskiej wyznaczono przez rondo Starołęka.

Do zmian trzeba będzie się przyzwyczaić, bo rozbudowa ronda Żegrze – tak jak prace na Górnym Tarasie Rataj należąca do zadania „Przebudowa trasy tramwajowej: Kórnicka - os. Lecha - rondo Żegrze wraz z budową odcinka od ronda Żegrze do ul. Unii Lubelskiej”- potrwa do połowy przyszłego roku...

Rozpoczęły się też prace przy skrzyżowaniu ul. Pułaskiego i al. Wielkopolskiej – gdzie wymieniana będzie kostka brukowa przy przejeździe tramwajowym na nawierzchnię bitumiczną, a także przy skrzyżowaniu ul. Wołyńskiej i Wojska Polskiego.

Przy pierwszym z tych skrzyżowań została zmieniona trasa autobusu „za tramwaj” T9 – do odwołania jadącego teraz z al. Wielkopolskiej przez Nowowiejskiego, al. Niepodległości i Libelta. W sumie jego trasa wygląda teraz tak: Piątkowska - Maczka - Nad Wierzbakiem - Wielkopolska - Nowowiejskiego - al. Niepodległości – Libelta - Roosevelta - Most Teatralny - Dąbrowskiego - Kościelna - Nad Wierzbakiem - Maczka - Piątkowska.

Natomiast przy skrzyżowaniu ul. Wołyńskiej i Wojska Polskiego już zamknięto przejazd przez nie i rozpoczęły się prace nad wymianą nawierzchni. Utrudnienia potrwają tu do końca sierpnia (do 2 września). Przed skrzyżowaniem można zawracać na ul. Wojska Polskiego, zalecane są objazdy ulicami: Niestachowską, Serbską, Piątkowską, Maczka, Urbanowską oraz Nad Wierzbakiem, Kościelną, Dąbrowskiego, Żeromskiego i ponownie Niestachowską.

W nocy z 12 na 13 sierpnia rozpocznie się kolejny duży remont w Poznaniu. Tym razem przebudowane zostaną torowisko na Górnym Tarasie Rataj oraz rondo Żegrze. Prace zostały podzielone na etapy - pierwszy potrwa do 17 sierpnia. Swoje trasy zmienią cztery linie tramwajowe oraz trzy autobusowe. Uruchomiona zostanie również linia autobusowa "za tramwaj".Prace mają się zakończyć jesienią 2019 roku.Przejdź dalej i sprawdź szczegóły --->

Górny Taras Rataj: 13 sierpnia rozpocznie się przebudowa tor...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski