Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poznań: Wiceprezydent spiera się z wojewodą o dworzec kolejowy

BLD
Wiceprezydent Mariusz Wiśniewski twierdzi, że PKP proponuje niebezpieczne dla pasażerów rozwiązania. Wojewoda Zbigniew Hoffmann odpowiada mu, że zostały one zaakceptowane przez miejską spółkę.
Wiceprezydent Mariusz Wiśniewski twierdzi, że PKP proponuje niebezpieczne dla pasażerów rozwiązania. Wojewoda Zbigniew Hoffmann odpowiada mu, że zostały one zaakceptowane przez miejską spółkę. PKP
Wiceprezydent Mariusz Wiśniewski twierdzi, że PKP proponuje niebezpieczne dla pasażerów rozwiązania. Wojewoda Zbigniew Hoffmann odpowiada mu, że zostały one zaakceptowane przez miejską spółkę.

W poniedziałek PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na budowę nowego peronu na poznańskim dworcu oraz tunelu pod nim. Powstanie on między galeria handlową Avenida a obecnie istniejącym peronem nr 3. Dzięki tunelowi podróżni szybciej przejdą z Dworca Zachodniego na dworzec autobusowy.

Nowy peron będzie miał 417 metrów długości i ponad 10 metrów szerokości. Zamontowane zostaną na nim ławki, nowoczesny system informacji pasażerskiej, elektroniczne tablice, antypoślizgowa nawierzchnia, ruchome schody i winda. Prace budowlane mają rozpocząć się w tym roku.

Czytaj też: Poznań: Dworzec Główny PKP będzie miał nowy peron - budowa rozpocznie się jeszcze w tym roku

Dodatkowo, w końcu może się także wyjaśnić przyszłość budynku, w którym znajdował się stary dworzec. Podpisana została umowa na wykonanie projektu dotyczącego budynku, aby zachowana została w nim funkcja dworcowa.

Na zapowiedzi PKP szybko zareagował wiceprezydent Poznania Mariusz Wiśniewski, który stwierdził, że rozwiązanie dotyczące poprowadzenia tunelu jest niebezpieczne. - W przyszłości dworzec PKS ma być przeniesiony na wschodnią stronę galerii w okolice alei Króla Przemysła II i ul. ks. Wujka. Wynika to z koncepcji planu zagospodarowania dla Wolnych Torów, znanej PKP TLK. Kolejowa spółka nie myśli perspektywicznie. Tunel pod galerią handlową na wschód ułatwiłby komunikację pasażerom i mieszkańcom - tłumaczył zastępca Jacka Jaśkowiaka.

Władze Poznania uważają, że tunel, który chce zbudować PKP pod nowym peronem, po przeprowadzce dworca autobusowego, będzie prowadził donikąd. - Prezydent Jacek Jaśkowiak zwracał się wielokrotnie, a ostatni raz w styczniu tego roku, z oficjalnym pismem do wojewody wielkopolskiego o podjęcie stosownej interwencji, jednocześnie zapewniając o pełnej woli współpracy w tej sprawie - kontynuuje zastępca prezydenta - dodawał M. Wiśniewski.

Na zarzuty miasta w czwartek odpowiedział wojewoda Zbigniew Hoffmann. - Poznański PKS, który jest spółką miejską w maju 2018 roku zaakceptował realizowane obecnie rozwiązanie. Z kolei PKP prowadziło konsultacje z miastem, czego potwierdzeniem może być np.: korespondencja pomiędzy PKP a wiceprezydentem Maciejem Wudarskim z listopada 2018 roku. Nie oceniam sposobu przekazywania informacji pomiędzy panami prezydentami Poznania - stwierdza wojewoda. Zbigniew Hoffmann zwraca też uwagę na pomysł władz miast dotyczący przeniesienia dworca PKS. - Z informacji, które posiadam, wynika, że PKP nie dysponowało wiedzą na temat tej koncepcji - tłumaczy.

POLECAMY:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski