Z najnowszej ekspertyzy wynika, że proces degradacji udało się zahamować dzięki wprowadzonym ograniczeniom dla ciężarówek. Od stycznia pojazdy ważące powyżej 10 ton muszą omijać trasę katowicką.
- W ekspertyzie znalazło się także zalecenie, by umieścić pod wiaduktem belkę nośną - opowiada Tomasz Libich z Zarządu Dróg Miejskich w Poznaniu.
Co to oznacza? Że w jednym, najgorszym miejscu wiadukt trzeba będzie dodatkowo wesprzeć. Dzięki temu nadal będzie można korzystać z trasy katowickiej.
Projekt przebudowy wiaduktu ma być gotowy do końca października. O rozpoczęciu prac nadal nie ma jednak mowy. Miasto nie ma pieniędzy na przebudowę. Władze Poznania mają nadzieję, że uda się otrzymać dofinansowanie z budżetu Unii Europejskiej. Z szacunków wynika, że przebudowa pochłonie niemal 250 mln zł.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?