- Nie chcemy przeprowadzać odbiorów technicznych w pośpiechu, tylko wszystko dokładnie sprawdzić - wyjaśnia Andrzej Nowakowski, prezes Infrastruktury Euro Poznań 2012, która odpowiada za budowę nowej trasy.
Chodzi o odbiory samego tunelu. To zupełna nowość w Poznaniu. Zarówno dla pasażerów, motorniczych, jak i strażaków. Ci ostatni mieli kilka uwag i sugestii, które teraz wykonawca realizuje. Po to, by system wczesnego alarmowania przed pożarami działał w stu procentach tak, jak powinien.
Zobacz zdjęcia: poznan.naszemiasto.pl
Odbiory to nie jedyny hamulec dla tramwajów na Franowo. Prezes Nowakowski nie chce, żeby pasażerowie korzystali z nowych przystanków, kiedy nie wszystko jest jeszcze gotowe.
- Sama trasa na Franowo już od dawna jest w całości przejezdna. Ale tu ktoś układa płytki, tu coś wystaje ze ściany, tam trwają jeszcze inne prace. W takich warunkach pasażerowie nie powinni korzystać z przystanków - uważa Andrzej Nowakowski.
Dlatego kibice, którzy dzisiaj do Poznania przyjadą samochodami i zostawią je na parkingach przy M1 i Ikea, autobusem będą musieli dojechać do osiedlu Lecha. Dopiero tam będą mogli się przesiąść na tramwaj, którym dojadą do stref kibica lub na stadion.
Całkiem możliwe, że podobnie będzie w poniedziałek. Podczas ostatniego w Poznaniu meczu Euro 2012.
- W piątek podejmiemy decyzję, kiedy tramwaje pojadą nową trasą na Franowo. Wcześniej jeszcze raz dokładnie ją obejrzymy. I jeśli będą jakiekolwiek przeciwwskazania, to nie otworzymy jej przed ostatnim w Poznaniu meczem - zaznacza Andrzej Nowakowski.
Czy byłaby to porażka? Przecież trasę na Franowo budowaliśmy pod szyldem Euro 2012. Rafał Kupś, szef Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu przyznaje, że byłoby szkoda nie uruchomić trasy podczas mistrzostw. Zaznacza jednak, że odbiory muszą zostać przeprowadzone bardzo dokładnie. I trwać tyle, ile będzie trzeba.
- Sama trasa będzie służyła poznaniakom przez lata - mówi. - Tym bardziej, że za kilka miesięcy gotowa będzie zajezdnia na Franowie, a wtedy nowa trasa jeszcze bardziej zyska na znaczeniu.
Podobnie będzie z wydłużeniem "pestki" do Dworca Zachodniego. Budowy nie udało się skończyć przed Euro (będzie gotowa pod koniec roku), ale jej rozpoczęcie było możliwe właśnie w związku z tym, że Poznań jest jednym z miast-organizatorów mistrzostw.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?