Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poznań: Taxi Passat ACI zbankrutowało

jan
Działające od ponad 10 lat w Poznaniu radio-taxi Passat ACI przestało istnieć.

Czytaj także:
Poznań: Władza nie ma pomysłu na taksówki przed dworcem
Poznań: Euro - Taxi wozi tylko "lepszych" klientów?

- Musiałam pojechać do lekarza, więc chciałam zamówić taksówkę - mówi Marianna Wituś . - Mam kartę stałego klienta w radio-taxi Passat ACI, bo często korzystam z ich usług, ale usłyszałam w słuchawce, że abonent jest czasowo wyłączony. Myślałam że źle wykręciłam numer, ale połączenia nadal nie było. W końcu zrezygnowałam i pojechałam inną taksówką.

Jak sprawdziliśmy z usług Passat ACI już nikt nie skorzysta, bo firma została zlikwidowana, zaś karty stałego klienta można już traktować jako swoista pamiątkę. Jest to pierwsze radio-taxi, które przestało wozić pasażerów z przyczyn ekonomicznych. Tak przynajmniej tłumaczy likwidację Marek Michejda, przedstawiciel firmy Passat.

- To była tylko jedna z form działalności naszej firmy - mówi M. Michejda. Uznaliśmy, że przestało się to opłać, więc z niej zrezygnowaliśmy. Traktowaliśmy to w sposób biznesowy.

Passat ACI, który na poznańskim rynku działał przeszło 10 lat nie był typową korporacją. Firma prowadziła usługi pośrednictwa zleceń dla taksówkarzy, czyli miała centralę za pośrednictwem której kierowcy należący do ACI otrzymywali zlecenia.

- To rzeczywiście pierwszy przypadek w Poznaniu rezygnacji z prowadzenia radio-taxi - komentuje Krzysztof Zandecki z Wydziału Działalności Gospodarczej. - Wprawdzie wcześniej z poznańskiego rynku zniknęła Central Taxi, ale w ich przypadku powody były inne.

Czy likwidacja ACI to tylko początek kłopotów poznańskich taksówkarzy?

- Wcale bym się nie zdziwił, gdyby podobny los spotkał inne firmy - mówi Jacek Kalka, szef korporacji PST. - Ludzie przestają korzystać z taksówek, w naszym totalnie rozkopanym mieście nie da się jeździć za rozsądną cenę. Nikt nie chce płacić za stanie w korku.

Passat ACI w najlepszych swoich latach miał do dyspozycji ponad 150 taksówek, tuż przed rozwiązaniem jeździło pod tym szyldem około 50 kierowców.

Jak się dowiedzieliśmy taksówkarze nie poszli na bezrobocie, zasilili szeregi dotychczasowej konkurencji - Express Taxi, Koziołki i M1.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski