Na peronie drugim powstaje wykop pod fundamenty. Stalowe ścianki wbijane są na głębokość około trzech metrów. Prace prowadzi firma ze Śląska, która jest jedną z niewielu w kraju mających uprawnienia do robót na obszarach kolejowych. W niedalekiej przyszłości w kilku punktach wyrosną żelbetowe słupy, na których posadowiona będzie konstrukcja dworca. Na razie na placu budowy jest nie więcej jak kilkunastu robotników, dwie maszyny i kilka ciężarówek wywożących ziemię z wykopu. Jak przekonują osoby reprezentujące spółkę TriGranit, budowa kompleksu będzie przebiegała sprawnie, ponieważ stawiany on będzie z prefabrykatów. Te zaś są już gotowe.
Czytaj także:
Nowy dworzec główny w Poznaniu [ZDJĘCIA]
Poznań: Dworzec PKP zbudują w dziesięć miesięcy?
Poznań: Nowy dworzec ukróci taksówkarską mafię?
Zintegrowane Centrum Komunikacyjne ulokowane będzie nad torami po wschodniej stronie dzisiejszego Dworca Głównego. Zajmie powierzchnię 7 tys. mkw. Usytuowane będzie na trzech poziomach. Na parterze znajdzie się terminal autobusowy na 19 stanowisk. Zostanie on połączony z dworcem kolejowym i centrum handlowym. Parter zajmie operator terminala i kasy biletowe dla autobusów.
We wtorek przedstawiciele inwestora przebywali w Poznaniu. Jest nadzieja, że dzisiaj podpisana zostanie umowa w sprawie zlokalizowania dworca autobusowego w obrębie ZCK. Pozostaje jeszcze kwestia budowy i użytkowania kolektora sanitarnego. Negocjacje między TriGranitem a Aquanetem są trudne. Tymczasem właśnie od tego porozumienia zależy, kiedy zostanie złożone w Urzędzie Wojewódzkim pozwolenie na budowę.
Zdaniem Pawła Chudzińskiego, prezesa poznańskiego Aquanetu, projekt porozumienia, jaki przedstawiony został węgierskiemu inwestorowi, w żaden sposób nie odbiega od umów proponowanych dotąd innym firmom.
- To nie Aquanet stawia jakieś szczególne warunki. Jesteśmy spółką i nie możemy nie dbać o interes naszych udziałowców. Nie może być tak, że umowa zabezpiecza interesy tylko jednej strony. W przeciwnym razie za moment pojawi się kolejny inwestor z żądaniami - mówi prezes Chudziński.
Finałem takiego postępowania może być wizyta służb kontrolnych. TriGranit chce mieć z kolei pewność, że gdy do kolektora zaczną się podłączać inni, firma ta jako inwestor otrzyma zwrot części nakładów.
Dojazd z miasta do ZCK będzie możliwy z mostu Dworcowego do poziomu +1, jak i do parteru. Koniec budowy planowany jest na rok 2013.
Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?