Stan torowiska na ulicy Dąbrowskiego dramatycznie pogorszył się w związku z przebudową Kaponiery. Powodem jest znacznie większa liczba tramwajów, która obecnie przejeżdża poprowadzonym tam objazdem. MPK o remoncie informowało już kilka tygodni temu.
Linie tramwajowe nr 2, 10, 15, 17, a także autobusowe linie nocne nr 236, 239 oraz 246 będą kursować zmienionymi trasami. Na odcinku z pętli Ogrody do Gajowej uruchomiona zostanie dodatkowa linia nr 20.
I tak tramwaj linii 2 pojedzie z Dębca na pętlę Połabska, linii 10 z Dębca na Ogrody, a linii 15 ze Starołęki, przez Grunwaldzką, Dąbrowskiego na ulicę Gajową. Z kolei "siedemnastka" pojedzie ze Starołęki, przez Fredry na os. Jana III Sobieskiego.
Autobusy nocne w stronę centrum będą z kolei kursować przez ulicę Kraszewskiego, Bukowską, Zeylanda, Zwierzyniecką, a w przeciwnym kierunku przez ulicę Mickiewicza, Zwierzyniecką i Kraszewskiego.
Dwudniowa modernizacja torowiska i zmiany z tym związane, to jednak zaledwie wstęp do tego co chce tam zrobić miasto. Jak podkreśla Mirosław Kruszyński, zastępca prezydenta Poznania, miasto w przyszłości planuje na Dąbrowskiego oddzielić torowisko od jezdni. Pieniądze na ten cel miałyby pochodzić z Unii Europejskiej. Czy to potrzebna inwestycja?
Z całą pewnością tak. Dzisiaj wolno przesuwający się tam sznur samochodów, a wśród nich stojący i kompletnie zablokowany tramwaj, to w godzinach szczytu norma. Kierowcy muszą jechać po torach. A przez to cierpią pasażerowie tramwajów, które jadą znacznie dłużej niż powinny. - To się odbija na punktualności kursowania tramwajów - nie ukrywa Jan Firlik, dyrektor przewozów tramwajowych MPK.
Podobny problem jest też w wielu innych miejscach Poznania - np. na ul. 28 Czerwca czy moście Królowej Jadwigi.
Zdaniem Pawła Sowy to problem, którym miasto powinno się zająć w pierwszej kolejności.
- Jeśli ktoś ma jechać tramwajem 5 minut, a ostatecznie jedzie 15, to w końcu się zniechęci - zaznacza P. Sowa. - To skutecznie odstrasza mieszkańców od korzystania z komunikacji zbiorowej. Bo jak ktoś ma i tak stać w korku, to ostatecznie woli siedzieć w swoim samochodzie, a nie w tramwaju.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?