MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Poznań: Mniej reklam na starówce

Beata Marcińczyk
Miasto w katalogu dobrych praktyk pokazuje reklamy, które nie szpecą Starego Miasta.
Miasto w katalogu dobrych praktyk pokazuje reklamy, które nie szpecą Starego Miasta. Marek Zakrzewski
Już teraz kodeksem dobrych praktyk, a wkrótce zapisami w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego, miasto ma zamiar walczyć o estetykę Starego Miasta - upstrzonego obecnie reklamową pstrokacizną. Zmiana na lepsze trwać będzie kilka lat.

- Chcemy zachęcić właścicieli posesji do zmian, pokazując im dobre przykłady. Natłok reklam powoduje przecież, że są one nieczytelne, a więc tracą na wartości - tłumaczy Ryszard Grobelny, prezydent Poznania.

Gdzie znaleźć dobre przykłady? - Jest ich mnóstwo - twierdzą pracownicy biura Miejskiego Konserwatora Zabytków. Oto kilka z nich: kamienice przy ulicy Garbary 26 i 65. Woźnej 10, Brovaria i Bażanciarnia na Starym Rynku czy modernizowane ostatnio siedziby jednego z banków na Starym Rynku, Masztalarskiej i Paderewskiego.

Czytaj także:

Koniec bałaganu reklamowego w centrum Poznania? Jest już kodeks dobrych praktyk

Przykładów negatywnych jest jednak zdecydowanie więcej. Działania konserwatorów zabytków czy PINB-u nie przynoszą natychmiastowych efektów. - Można wysłać pismo, ale to nie znaczy, że reklama zniknie - dodaje prezydent.

Bywa, że właściciele kamienic billboard zdejmują, a po dwóch tygodniach wieszają nowy i "gra" z urzędnikami i prawnikami zaczyna się od nowa.

Poznań: Reklama dźwignią brzydoty i bałaganu [ZDJĘCIA]

Dlatego pracownicy Miejskiej Pracowni Urbanistycznej, ZDM, PINB oraz wydziału urbanistyki i architektury opracowali koncepcję polityki reklamowej.

- Pracowaliśmy nad nią dwa lata. Najtrudniejsze było zdefiniowanie pojęcia reklamy, które w powszechnym rozumieniu jest bardzo szerokie. Zdefiniowane jest jedynie w prawie o ruchu drogowym - tłumaczy Małgorzata Kędziora z Miejskiej Pracowni Urbanistycznej.

Ustalono, że nośnikami informacji są urządzenia reklamowe, szyldy, tablice informacyjne i słupy ogłoszeniowe.

Chcą uporządkować reklamy. Chamska odpowiedź z firmy strażnika miejskiego

Z koncepcją polityki reklamowej można już teraz zapoznać się na stronie internetowej Miejskiej Pracowni Urbanistycznej. Tam też dostępny jest katalog dobrych praktyk opatrzony zdjęciami. Koncepcja polityki reklamowej trafić ma wkrótce pod obrady radnych. Potem do planów miejscowych, co ma ukrócić sobiepaństwo i bezguście na terenie ograniczonym ulicami: Solna, Garbary, Podgórna i Al. Marcinkowskiego.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski