MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Poznań: Mniej pieniędzy na promocję. Na markę Poznań wystarczyło

Bogna Kisiel
W tym roku Poznań, podobnie jak inne wojewódzkie miasta, wyda na promocję mniej.
W tym roku Poznań, podobnie jak inne wojewódzkie miasta, wyda na promocję mniej.
Jeszcze w ubiegłym roku niektóre miasta poszalały, a to ze względu na Euro 2012. Teraz przyszedł czas na opamiętanie i zaciskanie pasa. Również Poznań wyda mniej pieniędzy na promocję.

W tym roku miasta wojewódzkie wydadzą na ten cel o 22 mln zł mniej niż rok temu - w sumie około 88 mln zł. Kielce aż o 80 proc. "ścięły" promocję. Jedynie Bydgoszcz zwiększyła i to znacznie kasę na swoją reklamę z 15,1 mln w 2012 r. do 18,1 mln w tym. Tak wynika z raportu, przygotowanego przez portal PRoto.pl.

Coraz mniej pieniędzy na promocję Poznania. Wydatki spadną z 20 do 5 mln złotych

Poznań najlepsze lata promocyjne ma już za sobą. Wystarczy przypomnieć, że w 2009 r. miasto przeznaczyło na promocję 20 mln zł, rok temu już tylko ok. 12 mln, a teraz musi wystarczyć 4,9 mln zł. Choć pierwotnie planowano 5,8 mln.

Łukasz Goździor, szef biura promocji Poznania przyznaje, że nie ma co marzyć o nowych projektach.

- Koncentrujemy się na tych, które realizujemy już od pewnego czasu - tłumaczy Łukasz Goździor.

I tak na Konsorcjum Marki Poznań przeznaczono 1,5 mln zł. 700 tys. zarezerwowano na Akademicki Poznań, 100 tys. na Festiwal Rzeźby Lodowej (te pieniądze nie wystarczą więc trzeba będzie znaleźć sponsora). Nadal miasto zamierza inwestować na projekty z dziedziny designe, na które zdobyło dotację unijną czy Poznań Film Commission, który ma przyciągnąć filmowców do stolicy Wielkopolski, by tutaj kręcili swoje filmy.

I choć SLD oraz PiS w uzasadnieniu wniosku o przeprowadzenie referendum w sprawie odwołania prezydenta określili te działania mianem "groteskowej promocji", to specjaliści od marketingu i PR oceniają je wysoko. PRoto.pl powołuje się na Roberta Stępowskiego, niezależnego eksperta, który chwali kampanię "Poznań daje pracę". A o działaniach promocyjnych Poznania mówi, że to jedyne miasto, "które w otwarty sposób buduje swoją markę wraz z najbardziej znanymi markami komercyjnymi pochodzącymi z tego miasta".

Z raportu PRoto.pl wynika, że Warszawa w tym roku przeznaczy na promocję 3,9 mln zł (w 2012 r. - 8 mln zł plus 30 mln na Strefę Kibica); Bydgoszcz - 18,1 (15,1 mln zł) z tego aż 12 mln na promocję poprzez sport; Wrocław - 5,3 mln zł (6,6 mln zł); Lublin - 7,58 mln zł (8,4 mln zł), Łódź - 8 mln zł (10,5 mln zł), Kielce - 1 mln zł (4,99 mln zł), a Rzeszów - 4,87 mln zł (5,67 mln zł) z tego aż 3 mln zł zamierza się wydać na promocję Portu Lotniczego Rzeszów Jasionka.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski