O 12,47 procent mniej biletów komunikacji miejskiej sprzedano w styczniu w Poznaniu w porównaniu z pierwszym miesiącem ubiegłego roku.
Największy spadek zanotowano w przejazdach 48 i 72 godzinny, gdzie pasażerowie kupili mniej biletów o odpowiednio: 50,33 i 42,01 procent. Znacznie mniejszą popularnością cieszyły się również bilety półgodzinne.
Jak tłumaczy Zarząd Transportu Miejskiego wpływ na to miała promocja związana z remontami, czyli przedłużenie ważności biletów z 15 do 25 minut. Przez to liczna sprzedanych półgodzinnych spadła o ponad 40 procent, a wpływy o 900 tysięcy złotych (45 procent).
Regres jest również w miesięcznych sieciówkach. Przyczyną tego ma być wprowadzenie biletów semestralnych na 120 i 150 dni, które cieszą się duża popularnością wśród uczniów i studentów.
Wartość sprzedaży całości biletów spadła o 5,77 procent.
WIDZIAŁEŚ COŚ CIEKAWEGO? ZNASZ INTERESUJĄCĄ HISTORIĘ? MASZ ORYGINALNE ZDJĘCIA?
NAPISZ DO NAS NA ADRES [email protected]!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?