W drugim etapie prac nad systemem parkingów typu Park and Ride miały powstać miejsca postojowe w rejonie ul. Świętego Michała (100 miejsc), dworca PKP Strzeszyn (50 miejsc) i ronda Starołęka (57 miejsc).
Czytaj też: MPK Poznań zatrudniło już 15 kierowców z Ukrainy. "Obcy" za kółkiem płaci frycowe
Kierowcy pracujący i dojeżdżający do Poznania mogliby na nich zostawić samochody i przesiąść się do komunikacji miejskiej. Parkingi te miały powstać do końca 2019 roku, ale nie wiadomo czy ten termin będzie aktualny. 8 listopada Poznańskie Inwestycje Miejskie unieważniły przetarg, który miał wyłonić wykonawcę.
Powód? Zbyt wysoka cena zaproponowana przez jedyną firmę, która się zgłosiła. Miasto chciało przeznaczyć na to zamówienie 13,5 mln złotych, a złożona oferta przewyższała tę kwotę o ponad 5 mln.
- Decyzją Zarządu Transportu Miejskiego przetarg zostanie przeprowadzony ponownie - zapewnia Łukasz Dolata z PIM. Jednocześnie dodaje, że w zależności od podjętych kolejnych działań i decyzji zmienić się może harmonogram inwestycji. Dokładnie nie wiadomo więc, kiedy będzie można skorzystać z kolejnych parkingów P&R.
Do tej pory udało się otworzyć jeden parking P&R. Powstał przy ulicy Szymanowskiego i przystanku PST. Kierowcy mają tam do dyspozycji 130 miejsc, a rowerzyści 20 stanowisk dla swoich pojazdów.
Zobacz:
POLECAMY:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?