Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poznań: Część radnych przeciwna budowie mostu

Katarzyna Fertsch
Przez nowy wiadukt na Bukowskiej, który stoi za centrum handlowym King Cross, jeżdżą już samochody
Przez nowy wiadukt na Bukowskiej, który stoi za centrum handlowym King Cross, jeżdżą już samochody Grzegorz Dembiński
Od tygodnia jeździmy po nowym wiadukcie na Bukowskiej, przez złośliwych nazywanym "wiaduktem widmo". Bo dzisiaj jest pod nim dziura, ale w przyszłości właśnie tędy ma przebiegać trzecia rama komunikacyjna. Podobny wiadukt ma powstać również na ulicy Grunwaldzkiej. I to, zdaniem niektórych radnych, jest wyrzucaniem pieniędzy w błoto.

Dyskusja na temat wiaduktu na Grunwaldzkiej rozgorzała, gdy radni przeznaczali pieniądze na przebudowę ulicy. Większość była przeciwna inwestycji (uważali, że lepiej zbudować zwykłe, tańsze skrzyżowanie).

- Ale daliśmy się przekonać - przyznaje Maciej Przybylak, radny prezydenckiego klubu "Jeszcze więcej dla Poznania". - Teraz powstanie wiadukt, dzięki temu w przyszłości będzie prostsza budowa trzeciej ramy.

Radni dali się przekonać tym bardziej że w ostatecznym rozrachunku modernizacja ulicy Grunwaldzkiej z budową wiaduktu będzie droższa o zaledwie 3 mln zł od wariantu zakładającego budowę skrzyżowania (dzięki dofinansowaniu z Unii Europejskiej).

To z kolei nie podoba się przeciwnikom trzeciej ramy. Twierdzą, że te pieniądze można by zainwestować lepiej. Tym bardziej że nie wiadomo dokładnie, kiedy obwodnica powstanie.
- Kiedy kilka lat temu przebudowywaliśmy wiadukt kolejowy nad dzisiejszą trasą Nowe Zawady, też były protesty - mówi Dorota Wesołowska, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich. - Uważano, że drogowcy wyrzucają pieniądze w błoto. A gdybyśmy tego nie zrobili, dzisiaj o jeżdżeniu po nowej trasie nie byłoby mowy - dodaje.

Dlaczego? Ponieważ pod starym wiaduktem był zbyt wąski przejazd. A dzisiaj nie można by zbudować go od nowa, bo kolejarze zdążyli już zmodernizować tory przy wsparciu Unii Europejskiej. Zamknęło to możliwość ingerowania w torowisko na pięć lat.

Kolejnym kontrowersyjnym rozwiązaniem może być przebudowa Kaponiery. Podczas prac ma powstać wyjazd tramwajowy spod ronda w ulicę Bukowską. Teraz nie będzie on wykorzystywany, ale w przyszłości może się przydać.

Ale złośliwi nie odpuszczają.
- Jeśli trzecia rama powstanie za kilka lat, to te nowe dzisiaj wiadukty i tak pewnie będą wymagały naprawy - twierdzą.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski