W ostatnim czasie Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Poznaniu debatowała nad przyszłością budowy północno-wschodniej obwodnicy Aglomeracji Poznańskiej. Organ od kilku lat pochylał się nad wydaniem zgody na realizację tej inwestycji. W ostatnich kilkunastu miesiącach rozpatrywał trzy warianty drogi, która miałaby połączyć trasę S11 oraz S5 (w alternatywnej wersji drogę krajową 92). Obwodnica miała zostać ostatnim dopełnieniem poznańskiego “ringu” tranzytowego, wyprowadzającą ruch z miasta.
Według projektu, trasa miała rozpoczynać się od węzła Poznań Północ-Złotkowo, a kończyć na drodze S5 na węźle Iwno albo Kleszczewo. Lub - w innej wersji - miałaby kończyć się na drodze krajowej 92 we wsi Skałowo/k Kostrzyna.
Jest opinia środowiskowa: północno-wschodnia obwodnica nie powstanie
W tym tygodniu RDOŚ w Poznaniu wydała ostateczny werdykt: w najbliższej przyszłości północno-wschodnia obwodnica Poznania nie zostanie wybudowana. Takie jest oficjalne stanowisko przedstawicieli tego organu.
Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Poznaniu odmówiła realizacji przedsięwzięcia północno-wschodniej obwodnicy Poznania. Kwestie oceny oddziaływania realizacji na środowisko przyrodnicze miały największy wpływ na nieudzielenie zgody budowy trasy
- powiedział Jacek Przygocki, zastępca dyrektora RDOŚ.
Realizatorem tej inwestycji miał być Zarząd Dróg Powiatowych w Poznaniu, który do zaopiniowania złożył trzy warianty przebiegu trasy. Póki co, ZDP nie chcę wypowiadać się na ten temat, gdyż nie otrzymał jeszcze pisma od dyrekcji środowiskowej.
Nie mamy jeszcze oficjalnej argumentacji decyzji od RDOŚ. Ciężko jest mi się teraz do niej ustosunkować. Najpierw musimy przeczytać i przeanalizować dostarczone do nas materiały. Wówczas będziemy decydować co dalej w tej sprawie będziemy robić
- powiedział Marek Bereżecki, zastępca Dyrektora ds. Inwestycyjnych Zarządu Dróg Powiatowych.
Według wstępnych informacji, jakie uzyskał ZDP w Poznaniu, jednym z głównych powodów negatywnego zaopiniowania, było zaplanowanie wszystkich wariantów drogi przez Park Krajobrazowy Puszcza Zielonka.
Obecnie strony, które nie zgadzają się z opinią środowiskową, będą mogły odwołać się od tej decyzji. Czy zrobi to Zarząd Dróg Powiatowych? Jak zaznaczył Bereżecki, wszystko będzie zależeć od uzasadnienia, które zostanie na dniach dostarczone.
Społecznicy zadowoleni z tego werdyktu
Ta decyzja mocno ucieszyła wszystkich przeciwników pomysłu budowy obwodnicy. Przez wiele lat nie brakowało głosów krytyki pod adresem tej inwestycji. W szczególności społeczników ze stowarzyszenia “Zielonka”, którzy od samego początku nie popierali tej budowy. Kilka tygodni temu, kiedy plany projektu były nadal procedowane, nie wykluczali, że w razie niekorzystnej dla nich opinii, będą ją oprotestowywać.
Wszystkie warianty trasy zaproponowane przez Zarząd Dróg Wojewódzkich przechodziły właśnie przez tereny Parku Krajobrazowego Puszcza Zielonka. Oprócz tego miała ona przebiegać przez obszary m.in Natury 2000, Parku Krajobrazowego Promno czy przez Dolinę Cybiny.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?