Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Połączyć Chartowo z centrum Poznania. Ścieżkami rowerowymi

Katarzyna Fertsch
Wojciech Błaszczyk
Połączyć poznańskie Chartowo z terenami rekreacyjnymi nad Maltą, z centrum miasta oraz z M1. I to połączyć ścieżkami rowerowymi. Taki pomysł mają radni osiedla Chartowo i członkowie Stowarzyszenia Lepsze Rataje. Przygotowali nawet projekt rozbudowy ścieżek. Jedyne, czego brakuje, to pieniędzy. Dokładnie ponad 2,5 mln złotych.

Projekt zakłada budowę ponad 5,5 kilometra ścieżek dwóch kategorii. Pierwsza to drogi, którymi rowerzyści dojadą do centrum miasta oraz M1. Druga to ścieżki, które stanowią dojazd do dróg pierwszej kategorii.

- Zrealizowanie tego projektu pozwoliłoby dołączyć osiedle Chartowo do reszty miasta - mówi Rafał Chróst, prezes Stowarzyszenia Lepsze Rataje.

Autorzy projektu zainteresowali swoim pomysłem urzędników. Ma zostać dokładnie przeanalizowany. Entuzjazm mogą jednak ostudzić drogowcy. Tomasz Libich z Zarządu Dróg Miejskich w Poznaniu wyjaśnia, że zasada jest prosta.

- Z budżetu miasta budowane są ścieżki rowerowe, które mają strategiczne znaczenie. Te osiedlowe muszą finansować rady osiedli - tłumaczy Tomasz Libich.

I zwraca uwagę, że na Ratajach ze ścieżkami nie jest najgorzej. Ostatnio dołączyły do nich nowe: na Dymka, Szwajcarskiej, na fragmencie Piaśnickiej. Zapewnia też, że gdy na Chartowie będzie przebudowywana któraś z ulic, przy okazji drogowcy zbudują ścieżkę rowerową.

Wojciech Chudy, przewodniczący rady osiedla Chartowo, przyznaje, że 2,5 mln zł to kwota, która zdecydowanie przewyższa możliwości finansowe rady osiedla. Poza tym ten przyszłoroczny został już zaplanowany i nie zarezerwowano w nim pieniędzy na ścieżki rowerowe. Dlatego postanowili zainteresować sprawą urzędników i radnych miejskich.

- Nie oczekujemy, że projekt zostanie zrealizowany od razu w całości - zaznacza Wojciech Chudy. - Zakładamy, że ścieżki mogłyby powstawać przez kilka lat.

Na potwierdzenie tych słów projekt podzielono na cztery etapy. W pierwszym ścieżka ma połączyć ulicę Kórnicką z osiedlem Tysiąclecia (szacunkowy koszt to 1,3 mln zł). W drugim etapie miałaby powstać droga z osiedla Tysiąclecia do ulicy Chartowo (koszt 350 tys. zł). Kolejny etap to od skrzyżowania Piaśnickiej i Kurlandzkiej do M1 (0,5 mln zł).

- Dzięki ścieżkom rowerzyści mogliby nie tylko szybko, ale przede wszystkim bezpiecznie dostać się do centrum miasta czy nad Maltę - dodaje Wojciech Chudy. - Przykładem takiej dobrej ścieżki może być ta, która powstała wzdłuż trasy tramwajowej na Franowo.

Możesz wiedzieć więcej! Kliknij i zarejestruj się: www.gloswielkopolski.pl/piano

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski