Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poczta Kwiatowa nie dostarczała na czas przesyłek. UOKiK nałożył karę 1,6 mln zł

Gabriela Puczyłowska
Gabriela Puczyłowska
Konsumenci, którzy korzystali z usług Poczty Kwiatowej liczyli na terminowe dostarczanie przesyłek, w dni tak ważne jak: Dzień Babci, Dzień Matki, Dzień Dziadka czy Walentynki. Niestety firma nie wywiązywała się z obietnic, za co poniosła wysoką karę.
Konsumenci, którzy korzystali z usług Poczty Kwiatowej liczyli na terminowe dostarczanie przesyłek, w dni tak ważne jak: Dzień Babci, Dzień Matki, Dzień Dziadka czy Walentynki. Niestety firma nie wywiązywała się z obietnic, za co poniosła wysoką karę. pixabay/ zdjęcie ilustracyjne
Konsumenci, którzy korzystają z usług Poczty Kwiatowej liczą na terminowe dostarczenie przesyłek. Zwłaszcza w tak ważne dni jak Dzień Babci, Dzień Dziadka czy Walentynki. UOKiK nałożył karę na firmę, która nie dotrzymywała terminów. Chodzi o ponad 1,6 miliona złotych.

Poczta Kwiatowa nie dotrzymywała terminów dostaw

Poczta Kwiatowa działa na rynku od wielu lat. Z usług firmy korzysta wielu klientów. Niestety, od jakiegoś czasu nie dostarczała swoich przesyłek na czas w tak ważne dni jak: Dzień Babci, Dzień Dziadka, Dzień Ojca czy Walentynki. Spowodowało to ogromne niezadowolenie ze strony klientów, którzy zgłaszali sprawę bezpośrednio do UOKiK lub w pisali o tym w internecie.

W komunikacji marketingowej Spółka Kwiatowa reklamowała swoje usługi pod hasłami ,,Jeszcze zdążysz!’’ lub ,,Pokaż, że kochasz’’. Przez to zachęcała do składania zamówień w ważne święta, gdzie terminowa dostawa miała kluczowe znaczenie. Firma nie wywiązywała się z terminów, tłumacząc się dołączanym do regulaminu załącznikiem. Zawierał on informację o braku gwarancji terminowej dostawy.

- Spółka nie może wyłączać swojej odpowiedzialności za niezrealizowanie lub nienależyte wykonanie usługi. Jako działający od ponad 20 lat w Polsce profesjonalny przedsiębiorca powinien być odpowiednio przygotowany na takie święta jak Dzień Babci, Dziadka, Walentynki, Dzień Kobiet, Dzień Matki albo Dzień Ojca, kiedy wzrasta zapotrzebowanie na doręczenia kwiatów czy upominków. Dla klientów jest szczególnie istotne, aby przesyłka dotarła do adresata w konkretnym dniu, zwłaszcza gdy przedsiębiorca do tego zachęca. Jeśli Poczta Kwiatowa nie jest w stanie zrealizować zamówień w terminie, powinna ograniczyć ich przyjmowanie lub informować o braku możliwości dostarczenia kwiatów na czas. Wtedy konsumenci mogliby poszukać innej firmy lub innego sposobu sprawienia radości bliskim

- mówi Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

- Zdecydowałem o nałożeniu na Pocztę Kwiatową kary w wysokości ponad 1,6 mln złotych. Przedsiębiorca przez sześć lat stosował niedozwoloną klauzulę, by uwolnić się od odpowiedzialności odszkodowawczej za niewykonanie usługi, co narusza interesy konsumentów. Poza konsekwencjami ekonomicznymi konsumenci narażeni byli na szkody emocjonalne, dotyczące relacji z bliskimi

- dodaje prezes Chróstny.

Klauzula dołączana przez Pocztę Kwiatową została uznana za niedozwoloną przez Prezesa UOKiK. Prezes UOKiK nałożył na spółkę karę w wysokości 1 610 712 zł za długotrwałe stosowanie wzorca umowy, który narusza interesy konsumentów.

Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]

Obserwuj nas także na Google News

od 7 lat
Wideo

Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski