Rynek Kolejowy donosi, że od kwietnia do czerwca, kiedy wprowadzone zostaną objazdy związane z remontem linii nr 355, przewoźnik będzie obserwował poziom zainteresowania kursami zatrzymującymi się w Krotoszynie. Potem być może skieruje na tę trasę na stałe jedną parę kursów. Pilotaż potrwa dwa miesiące.
Pociągi jadące z Warszawy dojadą do Krotoszyna linią kolejową nr 14, z której zjadą na węzłową stację łącznicą nr 815. Według danych na Portalu Pasażera na trasie objazdowej jedyny postój wyznaczono w Krotoszynie.
Przez Krotoszyn pociągi PKP Intercity będą jeździły od 8 kwietnia do 8 czerwca 2019. Postój w Krotoszynie wprowadzony jest pilotażowo, a później być może przewoźnik powróci po kilkuletniej przerwie do stałej obsługi tej stacji. Na podstawie wyników pilotażu analizowane będzie ewentualne przetrasowanie jednego z pociągów relacji Wrocław - Warszawa na trasę przez Milicz i Krotoszyn. Na wprowadzenie tej zmiany musiałby jednak wyrazić zgodę organizator przewozów, a więc Ministerstwo Infrastruktury.
Ostatnie regularne i całoroczne połączenie z Warszawą Krotoszyn utracił w 2002 r. Wówczas z rozkładu wypadł kursujący tamtędy pociąg łączący stolicę z Zieloną Górą. Później pociągi dalekobieżne, m.in. Wrocław - Warszawa kursowały tamtędy w czasie objazdów.
Zgodnie z założeniami rocznego rozkładu jazdy pociągów, Krotoszyn odzyska także kursy regionalne na linii 281 w kierunku Wrocławia. Pociągi Kolei Dolnośląskich tej relacji mają zacząć jeździć już 10 marca.
POLECAMY:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?