Pięć sklepów Piotra i Pawła wkrótce stanie się częścią sieci Biedronka. Jeronimo Martins wprowadzi do lokali swój brand i towar. Zniknie z nich logo Piotra i Pawła.
W ciągu najbliższych dni do sieci Biedronka dołączą sklepy w:
- Kaliszu (ul. Młynarska),
- Wrocławiu (ul. Grabiszyńska i ul. Dokerska),
- Tychach (ul. Towarowa),
- Poznaniu (ul. Szwedzka).
Klienci Biedronki będą mieli do wyboru produkty marek własnych spółki oraz świeżych warzyw i owoców, a także licznych promocji, ofert czasowych i programu lojalnościowego. Ponadto Biedronki we wszystkich pięciu lokalizacjach zaoferują też klientom oddzielne lady z mięsem i wędlinami, serami, a także wyrobami garmażeryjnymi. Będzie to zupełna nowość w ofercie Biedronki. Do tej pory w kilku pojedynczych lokalizacjach, w tym 4 warszawskich sklepach, funkcjonowały jedynie oddzielne lady mięsne.
- Jesteśmy przekonani, że rozszerzenie zakresu naszych usług jest naturalnym kierunkiem rozwoju Biedronki, a nasi klienci będą zadowoleni z oferty. Mimo iż te 5 sklepów stanowi bardzo niewielką liczbę z perspektywy skali działania obu sieci, przejęcie ich dobrze wpisuje się w strategię Biedronki – powiedział Paweł Stolecki, dyrektor operacyjny makroregionu w Jeronimo Martins Polska.
Czytaj więcej: Piotr i Paweł: Sieć pozyskuje fundusze, zamyka sklepy, by odbić się od dna
Przejęcie części sklepów przez branżowego inwestora, to element planu restrukturyzacji sieci Piotr i Paweł. Przypomnijmy, że 12 września poznański sąd otworzył postępowanie sanacyjne dla Piotra i Pawła. Ma to pozwolić spółce stanąć na nogi. Przypomnijmy, że oprócz tego zarząd Piotra i Pawła planuje zmniejszyć swoją sieć, zamkniętych ma zostać 20 sklepów. Dziesięć, tych najgorzej prosperujących, już jest nieczynne. Ma to uratować spółkę przed bankructwem.
Niewykluczone też, że Biedronka przejmie kolejne sklepy Piotra i Pawła. Jak udało nam się ustalić sprawa jest otwarta i trwają rozmowy na ten temat, a Jeronimo Martins to jeden z głównych zainteresowanych.
- Przeprowadzona transakcja jest dobrym przykładem sytuacji, w której przyjęty model biznesowy determinuje atrakcyjność danej lokalizacji. Sprzedane sklepy będą prawdopodobnie doskonale radzić sobie w sieci Biedronka, a my będziemy mogli skupić się na powrocie do tradycyjnego modelu jaki znają i cenią klienci sieci Piotr i Paweł. To klasyczny przykład operacji win-win – podkreśla Marek Miętka, prezes sieci Piotr i Paweł.
– Dla nas jest to ważny element realizowanego planu restrukturyzacji, który m.in. zakłada przejmowanie części sklepów przez inwestorów branżowych. Jednocześnie wprowadzamy nowy program lojalnościowy dla klientów, poszerzamy asortyment na półkach i już wkrótce startujemy z nową kampanią marketingową – dodaje.
Zobacz: 60 Sekund Biznesu - Zakaz handlu a zakupy w sieci
źródło: Agencja Informacyjna Polska Press
Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?