Stolica Dolnego Śląska to kolejne miasto po Warszawie i Krakowie, w którym uruchamiane są pocztowe lodówki. W mieście mamy już cztery takie urządzenia, w kolejnych miesiącach będą stawiane kolejne.
Urządzenia wyglądają bardzo podobnie do paczkomatów z tą różnicą, że w nich znajdują się lodówki. Można do nich zamówić produkty spożywcze takie jak: warzywa, owoce, mrożonki, produkty świeże, artykuły farmaceutyczne, kosmetyki, torty, ciasta, kwiaty czy upominki. Dostarczane są samochodami zapewniającymi utrzymanie tych produktów w odpowiednio niskich temperaturach.
Niektóre z dostarczanych produktów nie potrzebują bardzo niskich temperatur, dlatego lodówkomaty są podzielone na trzy strefy temperatur. Do górnych szafek trafiają produkty, które mogą być przechowywane w temperaturze +16 stopni, w środkowej te między 0 a +4 stopnie, a na samym dole znajduje się zamrażarka do -18 stopni Celsjusza.
"Jesteśmy już po testach lodówkomatów w Warszawie i Krakowie. Maszyny są dopracowane i spełniają wszystkie kryteria niezbędne do przechowywania żywności. Oznacza to, że jesteśmy w pełni gotowi na rozwijanie sieci takich maszyn w Polsce" – mówi Rafał Brzoska, prezes InPost.
Jak przekonuje, to kolejny perspektywiczny obszar, w którym firma zamierza się rozwijać, oprócz zwiększania zasięgu geograficznego.
"Pandemia potwierdziła, że zakupy spożywcze online, zwłaszcza w dużych miastach, są coraz bardziej pożądane przez konsumentów. Wygodny sposób odbioru i dostaw w naszych maszynach będzie dodatkowym atutem dla sieci handlowych oraz e-sprzedawców, zwłaszcza, że potrafimy zapewnić wyśrubowane terminy dostawy. Jestem przekonany, że segment e-grocery będzie się rozwijał dynamicznie, niezależnie od pandemii, która uwolniła takie mechanizmy i wzmocniła dotychczasowe trendy" - podkreśla Rafał Brzoska.
We Wrocławiu pierwsze lodówkomaty stoją przy ulicach:
- Krakowskiej,
- Wielkiej,
- Kamiennej,
- Niemczańskiej.
Według raportu Gemius paczkomaty są już najczęściej wybieraną formą dostawy - wyprzedziły kurierów. Taki typ dostawy towaru preferuje ponad 60 proc kupujących w internecie. Oznacza to wzrost popularności usługi wśród internatów aż o 9 punktów procentowych w porównaniu do wyników raportu za 2019 rok. Po raz pierwszy w historii paczkomaty pobiły w popularności dostawy kurierem, które wybiera 55 proc. badanych.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?