Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pacjenci POSUM w Poznaniu mogą szybciej zarejestrować się do lekarza. Przychodnia wprowadza udogodnienia

Nicole Młodziejewska
Nicole Młodziejewska
Szybsze terminy i krótsze kolejki - taki jest cel rozwiązań wprowadzonych dla pacjentów od lipca w POSUM
Szybsze terminy i krótsze kolejki - taki jest cel rozwiązań wprowadzonych dla pacjentów od lipca w POSUM Waldemar Wylegalski
Dodatkowa infolinia oraz system SMS umożliwiający szybkie odwołanie wizyty - to nowe udogodnienia dla pacjentów, które wprowadza Poznański Ośrodek Specjalistycznych Usług Medycznych. Jakie dają one efekty?

Od lipca w ramach pilotażu w POSUM-ie wprowadzono dodatkową infolinię pozwalającą zarejestrować się do lekarza specjalisty. Działa ona w poradni chirurgii dziecięcej i obsługiwana jest przez Biuro Poznań Kontakt.

– Zarejestrowane zostały 352 połączenia, z czego 318 z nich odebraliśmy. Co ważne dla pacjentów, czas oczekiwania na połączenie wynosił tylko 34 sekundy. To są fantastyczne wyniki – wylicza Konrad Zaradny, dyrektor POSUM.

Sukces pilotażu spowodował, że od środy, 2 sierpnia, rejestracja przy pomocy Biura Poznań Kontakt możliwa jest również w poradniach chirurgii ogólnej i proktologicznej.

To jednak nie wszystko. Także od lipca w innych dziesięciu poradniach specjalistycznych wprowadzono system SMS, który nie tylko przypomina o zaplanowanej wizycie, ale także umożliwia proste i szybkie jej odwołanie.

– W całej Polsce ok. pół miliona osób nie przychodzi na umówioną wizytę. Ten problem był również w POSUM-ie, gdzie ok. 2 tys. osób nie zgłosiło się na umówioną wizytę, przez co w tym czasie nie mogli też przyjść inni – przypomina Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania.

Jak działa ten system i jak jego wprowadzenie zmieniło funkcjonowanie placówki?

– Powiadomienia wysyłamy 3 dni przed wizytą z bardzo prostą możliwością jej odwołania. Wysłaliśmy prawie 3,5 tys. takich SMS-ów, z czego 169 osób odwołało w ten sposób wizyty, a my 100 proc. tych miejsc zapełniliśmy innymi oczekującymi pacjentami. To umożliwia skrócenie kolejek do lekarza, ale także poprawia jakość komunikacji obsługi pacjenta i szanujemy czas pracy specjalistów, a ponad to generujemy dodatkowe przychody – podsumowuje Konrad Zaradny.

- W pierwszej połowie tego roku aż 11 proc. pacjentów - ponad 2 tys. osób nie dotarło do nas na wizyty, nie informując o tym, w związku z tym te wizyty przepadały. Po wprowadzeniu SMS-ów tylko 1 proc. pacjentów nie stawił się na wizyty.

Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]

Stosowane kiedyś metody leczenia często wzbudzają dziś kontrowersje, a opisy przeprowadzanych zabiegów mrożą krew w żyłach. Lobotomia, wypalanie żelazem czy rażenie pacjenta prądem to dopiero początek. Zobacz, jakie przerażające metody leczenia były kiedyś popularne i regularnie wykorzystywane w medycynie --->Czytaj też: Tragiczna historia opuszczonego szpitala psychiatrycznego pod Poznaniem. Działy się tam przerażające rzeczy, o których mało kto słyszał

Przerażające dawne metody leczenia. Dziś wywołują ciarki. Lo...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski smog najbardziej szkodzi kobietom!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski