Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Od piątku zmiany w ruchu w rejonie skrzyżowania ul. Lechickiej i Naramowickiej. Rozpoczyna się budowa bezkolizyjnego węzła komunikacyjnego

Grzegorz Okoński
Grzegorz Okoński
Skrzyżowanie Lechicka/Naramowicka to jedno z najbardziej zakorkowanych miejsc w Poznaniu. Bezkolizyjny węzeł ma zlikwidować korki w tym miejscu.
Skrzyżowanie Lechicka/Naramowicka to jedno z najbardziej zakorkowanych miejsc w Poznaniu. Bezkolizyjny węzeł ma zlikwidować korki w tym miejscu. Grzegorz Dembiński
Czekają nas zmiany w organizacji ruchu w związku z budową trasy tramwajowej na Naramowice i bezkolizyjnego węzła Lechicka - Naramowicka: już w piątek 17 kwietnia drogowcy będą wyznaczać przejazdy tymczasowe i buspasy.

- Zaczniemy od przygotowania rejonu ul. Lechickiej i Naramowickiej, gdzie zaplanowaliśmy tymczasowy układ drogowy składający się m.in. z dwóch przejazdów o charakterze przejściowym na czas budowy – wyjaśnia Grzegorz Bubula, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Sprawdź też:

Skrzyżowanie nie może być całkowicie zamknięte, dlatego na czas prowadzenia prac pod obiekty inżynieryjne, trzeba będzie wydzielić z ruchu jego część centralną. Pierwszy łącznik będzie budowany od piątku, 17 kwietnia przy stacji paliw Lotos, w północno-zachodnim rejonie skrzyżowania - droga tymczasowa wzdłuż stacji połączy ul. Naramowicką z ul. Lechicką.

- Drugi układ powstanie w ciągu ul. Lechickiej w relacji wschód – zachód – dodaje Grzegorz Bubula. - W miejscu obecnego, klasycznego skrzyżowania ul. Lechickiej i Naramowickiej, powstanie węzeł drogowy z wiaduktem, którym tramwaj bezkolizyjnie pojedzie nad ul. Lechicką.

Po wybudowaniu łącznika przy stacji benzynowej powstanie przejazd w ciągu ul. Lechickiej, który będzie stanowił połączenie zachodniego (od strony os. Kosmonautów) i wschodniego (od Wilczego Młyna) wlotu skrzyżowania. Początkowo w rejonie skrzyżowania nie będzie można skręcić z ul. Naramowickiej od strony centrum w ul. Lechicką w kierunku mostu Lecha, ani przejść chodnikiem wzdłuż wschodniej strony ul. Naramowickiej; węższy będzie też prawoskręt z ul. Lechickiej w Naramowicką, czyli od Murawy w stronę centrum.

Zarząd Transportu Miejskiego informuje, że oprócz tymczasowych przejazdów planowane jest również poszerzenie jezdni ul. Lechickiej pomiędzy ul. Murawa a wjazdem na stację paliw, co ułatwi obsługę autobusów. Jednocześnie na Naramowicach i Winogradach poruszanie się autobusom ułatwią buspasy.

- Wytyczone zostaną przed zasadniczymi pracami budowlanymi i zmianami w organizacji ruchu. Planowane są nie tylko na trasach bezpośrednich objazdów, ale także na ulicach oddalonych od inwestycji - ich zadaniem będzie usprawnienie przejazdu linii służących jako alternatywny dojazd. Celem uprzywilejowania komunikacji zbiorowej jest zachęcenie jak największej liczby kierowców do zrezygnowania z podróży samochodem – dodaje ZTM.

Zobacz też:

O tym, jak szybko zmienia się rynek motoryzacyjny, widać po tym, gdy uświadomimy sobie, ile marek samochodów znanych i popularnych w Polsce jeszcze 20 lat temu, dziś w ogóle nie istnieje. Serwis autokult.pl przypomina 7 marek samochodów, które dziś są już symbolem minionej epoki. Zobacz w galerii marki aut, które w ciągu 20 lat zniknęły z Polski. Zobacz pozostałe marki samochodów, które zniknęły z Polski --->

7 znanych marek samochodów sprzedawanych w Polsce 20 lat tem...

Sprawdź też:

od 7 lat
Wideo

Polskie skarby UNESCO: Odkryj 5 wyjątkowych miejsc

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski