Głównym celem konkursu jest ożywienie Starego Miasta. Dzięki programowi przez całe lato na rynku będą odbywały się wydarzenia muzyczne, taneczne czy spotkania z literatami. Co więcej, na ulicy Jana Baptysty Quadro ustawiona zostanie mała scena.
Tomasz Karczewski, dyrektor Estrady, liczy też, że akcja zintegruje staromiejskich przedsiębiorców. - Ważna jest dla nas także integracja środowiska restauratorów i właścicieli firm ze Starego Rynku. Liczymy, że w tym roku przebiegnie ona lepiej niż podczas pierwszej edycji - podkreśla T. Karczewski.
Pomysły wybrane przez komisję projektową będą realizowane od czerwca do września. Zeszłoroczna edycja wyłoniła pięciu zwycięzców. Organizatorzy przewidują, że oddźwięk w tym roku będzie bardzo podobny.
Jak mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania, władze miasta widzą w akcji pomysł na odmianę oblicza Starego Rynku. Chcą ściągać na rynek ludzi, którzy będą „w przyjazny i pozytywny sposób spędzać wolny czas”.
- Traktujemy ten konkurs jako jedno z narzędzi, żeby zmieniać przestrzeń Starego Rynku. Chcemy docenić tych przedsiębiorców i właścicieli, którzy w tej przestrzeni prowadzą działalność pozytywnie wpisującą się w rynek. Projekt ma zachęcić ich do tego, by wyszli poza cele wyłącznie komercyjne i realizowali także działania o charakterze kulturalnym - mówi M. Wiśniewski.
Na zgłoszenia konkursowe Estrada Poznańska będzie czekała od 6 kwietnia do 13 maja. Ogłoszenie zwycięskich ofert nastąpi 20 maja. Na realizację najlepszych projektów miasto przeznaczy 120 tys. złotych.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?