Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowy most na Warcie wzdłuż linii kolejowej Poznań-Piła. Na razie tylko na papierze

Paweł Antuchowski
Paweł Antuchowski
Nowy most na linii kolejowej Poznań-Piła pozwoli na zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów. Podpisano umowę na finansowanie i realizację dokumentacji projektowej. Nie wiadomo jednak kiedy zostanie zbudowany. Decyzja o budowie zapadnie dopiero po przyznaniu środków w nowej perspektywie unijnej. W planach jest także budowa mijanki w Parkowie.
Nowy most na linii kolejowej Poznań-Piła pozwoli na zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów. Podpisano umowę na finansowanie i realizację dokumentacji projektowej. Nie wiadomo jednak kiedy zostanie zbudowany. Decyzja o budowie zapadnie dopiero po przyznaniu środków w nowej perspektywie unijnej. W planach jest także budowa mijanki w Parkowie. Paweł Antuchowski
Nowy most na linii kolejowej Poznań-Piła pozwoli na zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów. Podpisano umowę na finansowanie i realizację dokumentacji projektowej. Nie wiadomo jednak kiedy zostanie zbudowany. Decyzja o budowie zapadnie dopiero po przyznaniu środków w nowej perspektywie unijnej. W planach jest także budowa mijanki w Parkowie.

W siedzibie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego podpisano umowę na dofinansowanie i opracowanie dokumentacji dla projektu budowy drugiego toru na linii kolejowej Poznań-Piła, od mostu na Warcie w Obornikach do stacji Oborniki Wielkopolskie Miasto, gdzie zostanie dobudowany drugi peron. Dzięki temu zwiększy się przepustowość linii oraz zniknie jedno z wielu “wąskich gardeł”, które ją ograniczają.

Linia kolejowa z Poznania do Piły już wcześniej została całościowo wyremontowana. Wtedy na dobudowę drugiego toru na całej trasie z Obornik do Piły zabrakło pieniędzy. - W cenach sprzed 5-6 lat była to kwota przekraczająca 1,2 mld. złotych. I wówczas, no nie było nas wspólnie na to przedsięwzięcie stać - stwierdził wicemarszałek Wojciech Jankowiak. To niejedyne działanie zmierzające do zwiększenia przepustowości linii. Planowane jest także wybudowanie tak zwanej mijanki w Parkowie.

Poprzednia inwestycja:

Nowy most na Warcie to niejedyny sposób na poprawę przepustowości

- Nie zawsze antidotum na wąskie gardło jest zbudowanie czy rozbudowanie istniejącej infrastruktury, bo to jest najdroższa rzecz. Oczywiście później przynoszący też największe efekty – mówi Mirosław Skubiszyński wiceprezes ds. Eksploatacji w PKP PLK. Na linii pilskiej po modernizacji powstały komputerowe urządzenia sterowania ruchem. - Dają one możliwości zwiększenia przepustowości poprzez zastosowanie odpowiednich blokad liniowych – dodaje.

Projekt nowego odcinka będzie kosztował ponad 4 miliony złotych. Ponad 3 mln pochodzą z funduszy regionalnych, a pozostałą kwotę pokryje PKP PLK. Nie wiadomo jeszcze, kiedy mogłaby nastąpić jego realizacja. Wicemarszałek województwa stwierdził, że - póki co ten projekt moglibyśmy zrobić po to, aby w nowej perspektywie unijnej rozważać możliwość fizycznej realizacji.

Mural upamiętniający Jana Kulczyka wzbudził kontrowersje wśród poznaniaków. „Mural w podziękowaniu za najdroższą autostradę!” - komentuje jedna z osób. Ale są też jego zwolennicy. Przejdź dalej --->

Mural dla Jana Kulczyka powstanie w Poznaniu. Nie wszystkim ...

od 7 lat
Wideo

Polskie skarby UNESCO: Odkryj 5 wyjątkowych miejsc

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski