Był Pan przy badaniach, które pod uwagę brał sąd najwyższy wydając orzeczenie dotyczące wypłat OC. Na czym polegało to badanie?
Nasze badanie było jednym z wielu jakie brał pod uwagę sąd. Zorganizował je w Poznaniu jeden z większych dealerów samochodowych. Brali w nim udział rzeczoznawcy Dekry, przedstawicieli producentów oraz serwisantów. Mieliśmy zamienniki, części alternatywne do Volkswagena Golfa. Okazało się, że w były problemy z ich dopasowaniem. To nie było jednak najważniejsze. Sprawdziliśmy zamienniki pod kątem ich jakości i trwałości. Elementy poszycia nie były na przykład ocynkowane, co znacznie skraca ich żywotność.
Co jeszcze ustalono w trakcie badań?
Sprawdzaliśmy też reflektory różnych firm. Zdarzały się przypadki, że oprawka była zamontowana odwrotnie. Sprawiało to nie tylko problemy przy montażu, ale i świecenie w złych kierunkach. Trzeba przyznać, że części alternatywne nie są w pełni kompatybilne i nie są tej jakości jak fabryczne.
Czy części alternatywne mogą być niebezpieczne przy wypadkach?
W przypadku wypadków auta mają strefę kontrolowanego zgniotu. O niej decyduje przede wszystkim szkielet nadwozia, a nie samo poszycie. Podróbek szkieletu nie ma.
Chcesz skontaktować się z autorem informacji? [email protected]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?