- Tylko w tym roku przeprowadzone zostały tak istotne remonty, jak przebudowa sieci trakcyjnej w ul. Murawa, czy układu torowego na ul. Hetmańskiej, ponadto trwa przebudowa sieci trakcyjnej w ul. 28 Czerwca 1956 r. i na pętli Dębiec – wymienia Maciej Wudarski.
Na mniejsze i większe remonty w tym roku przeznaczonych zostanie łącznie 25 mln złotych. Jednak nie tylko remonty stanowią o podnoszeniu jakości linii komunikacyjnych w mieście, dlatego w połowie sierpnia rozpocznie się duża inwestycja – przebudowa trasy tramwajowej na Górnym Tarasie Rataj. Podpisana właśnie umowa obejmuje odcinek od osiedla Lecha do ronda Żegrze, który będzie przebudowywany – zgodnie z zapewnieniem wykonawcy - w ciągu 14 miesięcy. Wartość prac oceniono na 101,5 mln złotych, o 3 mln złotych mniej niż szacowano przed przetargiem.
- W tym roku zasadnicze prace będą się toczyć w rejonie ronda Żegrze, natomiast w przyszłym roku będzie prowadzona równolegle przebudowa trasy na Górnym Tarasie rataj – mówi Paweł Śledziejowski, prezes Poznańskich Inwestycji Miejskich. - Pomiędzy rondem Żegrze, a przystankiem Zegrze I wybudowany będzie tymczasowy zjazd torowy, i do końca tego roku utrzymany będzie ruch tramwajowy w ciągu ulic Chartowo i Żegrze.
Zamknięty będzie dojazd tramwajowy do Ronda Żegrze, na linii pojawi się tramwaj wahadłowy i autobus „za tramwaj” T1. W przyszłym roku wstrzymany będzie ruch tramwajowy na całym odcinku robót, bo ekipy wykonawcy będą przebudowywać trasę tramwajową w ciągu ul. Chartowo i Żegrze oraz przystąpią do przebudowy skrzyżowań Chartowo – Wiatraczna i Żegrze – Bobrzańska.
Należy się spodziewać utrudnień także w ruchu kołowym, bo zajęte będą wewnętrzna pasy jezdni. - Powstanie nowoczesna trasa tramwajowa o bardzo dobrych parametrach - zapewnia Maciej Wudarski. - Chcemy komunikację tramwajową przywrócić do końca 2019 roku, a w czasie prac będziemy robić wszystko, by usprawniać ruch w tym rejonie.
Docelowo rondo Żegrze będzie powiększone, zostaną zlikwidowane przejścia podziemne, zaplanowano na nim przystanki tramwajowe od strony ul. Żegrze. Przebudowie ulegną też drogi dla pieszych i dla rowerzystów. Wykonawca prac jest firmą znaną poznaniakom: jak przypomina Marcin Wiśniewski, wiceprezes zarządu ZUE S.A., przebudowywała rondo Starołęka w 2004 roku, w 2005 roku węzeł Podwale, później uczestniczyła w budowie trasy PST w rejonie dworca kolejkowego i na trasie Os. Lecha - Franowo oraz zajezdni.
Zobacz też: Gdzie w Poznaniu będę remonty?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?