Mieszkańcy północy Poznania nie chcą zostać odcięci od...

    Mieszkańcy północy Poznania nie chcą zostać odcięci od świata

    Zdjęcie autora materiału

    Anna Jarmuż

    Głos Wielkopolski

    Głos Wielkopolski

    Zdaniem mieszkańców, gdy wybudowana zostanie szkoła na Umultowie, ruch aut będzie jeszcze większy

    Zdaniem mieszkańców, gdy wybudowana zostanie szkoła na Umultowie, ruch aut będzie jeszcze większy ©Anna Jarmuż

    Ogromne korki i utrudniony dojazd do ważnych punktów miasta. Poznaniacy z Umultowa, Moraska i Radojewa nie chcą takich zmian na swoich osiedlach.
    Zdaniem mieszkańców, gdy wybudowana zostanie szkoła na Umultowie, ruch aut będzie jeszcze większy

    Zdaniem mieszkańców, gdy wybudowana zostanie szkoła na Umultowie, ruch aut będzie jeszcze większy ©Anna Jarmuż

    Mieszkańcy północy Poznania sprzeciwiają się zamknięciu dla samochodów dwóch ulic - fragmentu Umultowskiej (od Archiwum UAM do ul. Pollaka) i Huby Moraskie (od skrzyżowania z ul. Umultowska do Stadniny koni). Zakłada to projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla Moraska, Radojewa i Umultowa. Zgodnie z założeniami mają to być drogi pieszo-rowerowe.

    Do Miejskiej Pracowni Urbanistycznej,pracującej nad projektem planu, wpłynęło już pismo z uwagami mieszkańców (podpisało się pod nim w ciągu 4 dni prawie 1200 osób). Ich postulaty popierają też Rady Osiedla - Umultowo oraz Morasko-Radojewo.

    Protestujący zwracają uwagę, że wymienione wyżej ulice od dziesięcioleci pełnią funkcję najważniejszych lokalnych dróg. Ich zamknięcie utrudni dojazd do przystanku PST (gdzie można przesiąść się z auta na tramwaj), obiektów uniwersytetu, kościoła czy sklepów, znajdujących się na os. Różany Potok. W niektórych przypadkach odległość zwiększy się z 2 do 6,5 km

    Wagę problemu pogłębia fakt, że we wrześniu 2018 roku na Umultowie otwarty zostanie nowo wybudowany Zespół Szkolno - Przedszkolny, mający pomieścić 700 dzieci.

    Cały tekst przeczytasz w naszym Serwisie Plus. A w nim:
    • Jakie są argumenty protestujących mieszkańców?
    • Co w tej sprawie mają do powiedzenia miejscy urzędnicy?

    Sprawdź: Mieszkańcy północy Poznania nie chcą zostać odcięci od świata



    Poznań oferuje mnóstwo atrakcji. Co koniecznie trzeba zobaczyć w stolicy Wielkopolski? Oto 20 propozycji najwyżej ocenianych przez TripAdvisor - największy

    Co trzeba zobaczyć w Poznaniu? 20 najlepszych atrakcji! [ZDJĘCIA]

    23

    Poznań oferuje mnóstwo atrakcji. Co koniecznie trzeba zobaczyć w stolicy Wielkopolski? Oto 20 propozycji najwyżej ocenianych przez TripAdvisor - największy serwis turystyczny na świecie.

    Przejdź do kolejnego zdjęcia ------>

    Atrakcje na ulicach Poznania:

    Fot. Łukasz Gdak



    Stoją nieużywane i straszą kierowców. Czy bramki na A2 zostaną wreszcie zdemontowane?

    Źródło: TVN Turbo

    Jeżeli widziałeś kogoś z nich, albo wiesz, gdzie przebywa, koniecznie skontaktuj z policją.

    Poszukiwani w związku z zabójstwem. Oni są ciągle na wolności! [ZDJĘCIA]

    37

    Jeżeli widziałeś kogoś z nich, albo wiesz, gdzie przebywa, koniecznie skontaktuj z policją.

    Przejdź do kolejnego zdjęcia ------> Fot. www.poszukiwani.policja.pl/freeimages.com



    Pamiętacie kino "Bałtyk", albo Międzynarodowe Targi Poznańskie bez charakterystycznego, głównego wejścia? Tak wyglądał Poznań na przełomie

    Poznań na przełomie wieków. Czy bardzo się zmienił? Oceńcie sami! [ZDJĘCIA]

    79

    Pamiętacie kino "Bałtyk", albo Międzynarodowe Targi Poznańskie bez charakterystycznego, głównego wejścia? Tak wyglądał Poznań na przełomie XX i XXI wieku. Czy bardzo się zmienił? Zobaczcie zdjęcia i oceńcie sami!

    Przejdź do kolejnego zdjęcia ------> Fot. Andrzej Szozda






    Komentarze (12)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Co za dziwaczny pomysł urzędasów?!

    Wójt (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9

    Najpierw pozwolili bez pytania mieszkańców zająć część ulicy Huby Moraskie uniwerkowi co zmieniło jej przebieg a teraz w ogóle chcą ich odciąć od najszybszego połączenka z miastem. Nic dziwnego, że...rozwiń całość

    Najpierw pozwolili bez pytania mieszkańców zająć część ulicy Huby Moraskie uniwerkowi co zmieniło jej przebieg a teraz w ogóle chcą ich odciąć od najszybszego połączenka z miastem. Nic dziwnego, że takie rządy powodują emigrację z tego miasta. Zamiast coś usprawnić to tylko myślą co by tu utrudnić. Niech się lepiej wezmą za budowę tuneli pod torami w północnym Poznaniu.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Przepusty pod torami kolejowymi...

    MW (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 1

    Witam gdyby tak miasto zachciało dogadać się z kolejami, zaplanować i zrobić przepusty pod torami tak jak jest nawet w najbardziej zapadłych wsiach np w południowych Włoszech tematu korków w...rozwiń całość

    Witam gdyby tak miasto zachciało dogadać się z kolejami, zaplanować i zrobić przepusty pod torami tak jak jest nawet w najbardziej zapadłych wsiach np w południowych Włoszech tematu korków w naramowicach przy umultowskiej morasku itd by nie było lub niewielki...tymczasem kolej naprawia tory intensywność przejazdów jest większa i wszyscy stoją szukają alternatywnych objazdow przez osiedle i okolice lasu itd Kolej transport w większości stanowi prywatny biznes nie państwowy a co za tym idzie stoimy w korkach bo blokują nas prywatne firmy...temat szeroki ale wybudowanie przepustów uważam za strategicznie ważne a jakoś o tym się wogle nie mówi...mieszkam przy umultowskiej i wyznaczanie drogi wzdłuż lasu terenów zielonych jako strategicznie ważnego i rozwiazujacego kwestie dojazdów i korków w tym regionie to nonsens bzdura i nie wiedza a problem jest gdzie indziej...dodam że jestem zwykłym mieszkańcem bloku a nie krezusem...zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Wiadukty tak zamykanie dróg nie

    Pit (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6

    Twierdzenie że 1200 mieszkańców nie wie skąd się biorą korki pod ich domem jest ...... no sporą arogancją. Jeżeli nie mieszkasz na Umultowie to przyjedź, stań pod budowaną szkołą i zastanów się...rozwiń całość

    Twierdzenie że 1200 mieszkańców nie wie skąd się biorą korki pod ich domem jest ...... no sporą arogancją. Jeżeli nie mieszkasz na Umultowie to przyjedź, stań pod budowaną szkołą i zastanów się jak mieszkańcy będą wyjeżdżać rano ze swojego osiedla na ul Krygowskiego jak, ruszy szkoła i zaczną budować Nowonaramowicką. Stań i pomyśl.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Władze tego miasta nie myślą o takich sprawach.

    44 (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6

    Praktyka pokazuje, że tu chodzi o to jakby tu bardziej zniechęcić do życia w Poznaniu.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Huby powinny być drożne

    mieszkaniec Moraska (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13

    Dla wygody paru prominentnych mieszkańców ul. Umultowskiej cierpieć musi wielu mieszkańców Moraska, Umultowa, Radojewa. Hyby powinny byc drożne dla ruchu samochodowego, zostać ulicą z...rozwiń całość

    Dla wygody paru prominentnych mieszkańców ul. Umultowskiej cierpieć musi wielu mieszkańców Moraska, Umultowa, Radojewa. Hyby powinny byc drożne dla ruchu samochodowego, zostać ulicą z pieszo-jezdnia a w zasadzie znana w starej Unii (i z próbami wdrożenie w Polsce, np. Brodnicy, w Szczecinku) Share space'm Ideę pod nazwą "Share space" (w wolnym tłumaczeniu: dzielenie się przestrzenią) wymyślił holenderski ekspert ruchu drogowego, Hans Monderman. Zakłada ona wspólne bytowanie wszystkich uczestników ruchu drogowego: samochodów, rowerzystów, a także pieszych.Nie ma sygnalizacji świetlnej, żadnych znaków drogowych, wydzielonych przejść dla pieszych, a pozbawione krawężników chodniki od ulic różnią się tylko typem nawierzchni! zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    W tel pracowni urbanistycznej to muszą dobrego dila mieć

    Ischias (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11

    Ciekawe co im przynosi? :)


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    nowa szkoła to więcej samochodów w tym rejonie

    takatam (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7

    Prawdopodobnie decyzja o wyłączeniu z ruchu tego odcinka miała właśnie uchronić tereny zielone przed sznurami samochodów dowożących dzieci do powstającej szkoły z oddziałami przedszkolnymi. Dzieci...rozwiń całość

    Prawdopodobnie decyzja o wyłączeniu z ruchu tego odcinka miała właśnie uchronić tereny zielone przed sznurami samochodów dowożących dzieci do powstającej szkoły z oddziałami przedszkolnymi. Dzieci mogłyby wówczas być dowożone od strony ul Dzięglowej czy Krygowskiego.
    To będzie jednak prawie 1000 samochodów wjeżdżających i wyjeżdżających rano ,oraz po zajęciach szkolnych.Będzie się działo..zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Jakie tam masz tereny zielone?

    Dzik (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5

    Kilka drzew i dwa stawki zasilane strumieniem z wysypiska.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    korki na Krygowskiego

    takatam (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8

    Korki powstają na Krygowskiego przy zamkniętym przejeździe kolejowym.Nie ma to związku z planowanym wyłączeniem z ruchu samochodowego fragmentu Umultowskiej od archiwum UAM (nie od torów)....rozwiń całość

    Korki powstają na Krygowskiego przy zamkniętym przejeździe kolejowym.Nie ma to związku z planowanym wyłączeniem z ruchu samochodowego fragmentu Umultowskiej od archiwum UAM (nie od torów). Oczywiście będą większe przed godz 8 ,gdy będzie działąła już szkoła .Nic tego nie zmieni ,chyba ,że PKP w tym czasie wstrzyma przejazdy. Te 1200 podpisów zebrano po mszach niedzielnych pod kościołem.,ksiądz zachęcał. Można by chociaż wprowadzić zakaz parkowania pomiędzy stawami na Hubach ,aby poznaniacy nie parkowali w tym miejscu przywożąc dzieci czy psy na spacer do lasuzwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Podpisy

    Pit (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    Pod kościołem zbierano również - czy jest w tym coś złego? Ale 2/3 podpisów zebrano chodząc "po domach". nie rozumiesz kolego problemu. Chodzi o to że wobec braku alternatywy w stosunku do...rozwiń całość

    Pod kościołem zbierano również - czy jest w tym coś złego? Ale 2/3 podpisów zebrano chodząc "po domach". nie rozumiesz kolego problemu. Chodzi o to że wobec braku alternatywy w stosunku do Krygowskiego, jak ruszy szkoła i budowa Nowonaramowickiej nie będzie można wyjechać z Różanego Potoku i z Widłakowej (tj z Umultowa). Oczywistym jest że kluczowe są: niewydolne 4 okoliczne przejazdy kolejowe oraz skrzyżowania umultowska/krygowskiego umultowska/stoińskiego, tranzyt omijający naramowicką przez dzięgielową i jasną rolę aleuwaga specjalnie dla ciebie przekaz: UCHWALANE PLANY NIE OBEJMUJĄ TYCH TERENÓW. ZA TO PUKI CO OBEJMUJĄ UMULTOWSKA I HUBY I TE DWIE ULICE ZAMYKAJĄ DLA RUCHU SAMOCHODOWEGO zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ludzie tam zbieraja podgrzybki borowiki i sowy

    takatam (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Przy Umultowskiej,w planowanym rejonie wyłączenia z ruchu jest las. Ludzie zbierają tam grzyby,podgrzybki borowiki ,kanie ... przyjeżdżają z miasta na spacery.To nie jest kilka drzew.Oczywiście...rozwiń całość

    Przy Umultowskiej,w planowanym rejonie wyłączenia z ruchu jest las. Ludzie zbierają tam grzyby,podgrzybki borowiki ,kanie ... przyjeżdżają z miasta na spacery.To nie jest kilka drzew.Oczywiście ,być może kiedyś zostanie to wycięte,powstanie jakieś osiedle itp. Teraz jest tam las.
    Rzeczywiście zamknięcie fragmentu Hub utrudni życie ich mieszkańcom. Dla nich powinien być wjazd dozwolony.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    I potrzeba zbierania tam grzybów miałaby uzasadniać zamykanie ulicy?

    Guru (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3

    Ulica Huby Moraskie zawsze tam miała połączenie z Umultowską tylko jej przebieg był nieco inny - szła przez obecny teren uniwersytetu. Z nieznanych powodów poprzednia miejska władza sprzedała teren...rozwiń całość

    Ulica Huby Moraskie zawsze tam miała połączenie z Umultowską tylko jej przebieg był nieco inny - szła przez obecny teren uniwersytetu. Z nieznanych powodów poprzednia miejska władza sprzedała teren z ulicą uniwersytetowi. Trzeba brać pod uwagę, że okolica intensywnie się rozwija więc absurdalny jest pomysł komunikowania wszystkiego z jedną niewydolną ulicą Morasko, gdzie jeszcze przeszkodą jest przejazd kolejowy i podporządkowane skrzyżowanie przy os. Sobieskiego.zwiń

    PREMIERY

    SAMOCHODY UŻYWANE

    PRZEPISY

    PORADY

    RAPORTY