Czy Grunwaldzką trzeba zwęzić? Kończą się konsultacje

Czy Grunwaldzką trzeba zwęzić? Kończą się konsultacje

Marcin Idczak

Głos Wielkopolski

Aktualizacja:

Głos Wielkopolski

Czy Grunwaldzką trzeba zwęzić? Kończą się konsultacje
Jeden czy dwa pasy ruchu na części ul. Grunwaldzkiej. W poniedziałek mija termin konsultacji w tej sprawie. Można jeszcze się wypowiedzieć
Czy Grunwaldzką trzeba zwęzić? Kończą się konsultacje
Jeszcze w poniedziałek można przesyłać do Zarządu Dróg Miejskich (poprzez ich stronę internetową) uwagi i propozycje do koncepcji, które zakładają zwężenie dla kierowców części ul. Grunwaldzkiej. Na odcinku od Wojskowej do Matejki na jednym pasie ruchu ma powstać trasa rowerowa. Pomiędzy Sheratonem, a ul. Matejki i Szylinga zaproponowano wydzielenie torowiska tramwajowego.

Takie koncepcje wywołały ostre podziały wśród poznaniaków.
Bartosz Zawieja, miejski i grunwaldzki radny, a także szef miejskich struktur Platformy Obywatelskiej stwierdził, że to jakaś fanaberia. Zapowiedział, że on i jego partyjni koledzy z rady miasta będą przeciwko takiemu rozwiązaniu.

Zobacz też: Zwężenie Grunwaldzkiej: Zrobię wszystko, by dać odpór tym fanaberiom


- Trzeba pamiętać, że na tym odcinku znajdują się Międzynarodowe Tragi Poznańskie, jest szpitalny oddział ratunkowy, a także siedziba jednostki straży pożarnej - zauważa Bartosz Zawieja. Zastanawia się, jak będzie wyglądał dojazd karetek czy też wyjazd wozów strażackich. - Skoro na ulicach mają zostać stworzone ograniczenia do przejazdów samochodów - wyjaśnia radny. Zwraca też uwagę na to, że gdy przygotowywano koncepcję zmian, to nikt nie zapytał okolicznych mieszkańców czy też radnych o to, jak powinna wyglądać komunikacja w tym rejonie Poznania.
1 3 »

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze (35)

Dodajesz komentarz jako: Gość

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

Liczba znaków do wpisania:

zaloguj się

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Wudarski to facet niekompetentny

Aronia65 (gość)

Zgłoś naruszenie treści

Przecież on został wice tylko dlatego, że Grupiński nie chciał dopuścić wice z SLD, czyli Lewandowskiego - i Wudarski był jako tzw. ersatz. Facet na niczym się właściwie nie zna, nigdy niczym nie...rozwiń całość

Przecież on został wice tylko dlatego, że Grupiński nie chciał dopuścić wice z SLD, czyli Lewandowskiego - i Wudarski był jako tzw. ersatz. Facet na niczym się właściwie nie zna, nigdy niczym nie zarządzał - i oto skutki...zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Ignorancja i sobiepaństwo.

Chłopiec z Łazarza (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 3

Zastanawiam się jak facet który w wyborach dostał niecałe 6 tyś głosów może być wiceprezydentem i demolować miasto wg swojego widzimisię! Jaką ma do tego legitymację? Z tą ilością głosów radnym...rozwiń całość

Zastanawiam się jak facet który w wyborach dostał niecałe 6 tyś głosów może być wiceprezydentem i demolować miasto wg swojego widzimisię! Jaką ma do tego legitymację? Z tą ilością głosów radnym miejskim się nie zostaje. Buta i ignorancja to to co z niego bije. Ktoś kto patrzy na miasto z perspektywy siodełka rowerowego siłą rzeczy ma zawężone spojrzenie. Do tego dochodzi woda sodowa.
Panie Jaśkowiak! Pracujecie na zwycięstwo kandydata PIS w następnych wyborach bo to że popadniecie w niebyt w niesławie to pewne. Czas już włączyć szare komórki i zakończyć upajanie się zwycięstwem. Ugrupowanie które Pana wywindowało pociągnie pan za sobązwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Zwężenie bez sensu

JAN (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 5 / 2

Przez 10 miesięcy w roku jeżdżę Grunwaldzką do pracy - chodnikiem. Jest na tyle szeroki, że można wyznaczyć tam ścieżkę rowerową. Tylko kilkanaście metrów przy Olimpii jest problemem, ale tam...rozwiń całość

Przez 10 miesięcy w roku jeżdżę Grunwaldzką do pracy - chodnikiem. Jest na tyle szeroki, że można wyznaczyć tam ścieżkę rowerową. Tylko kilkanaście metrów przy Olimpii jest problemem, ale tam praktycznie nikt nie chodzi. W tym miejscu utrudnia ruch postawiony bez sensu niedawno słup do tablic informacyjnych nad jezdnią. Nie jestem fanatykiem i jako rowerzysta uważam zwężenie Grunwaldzkiej za pomysł szaleńców!zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Co powinniśmy wiedzieć o zmianach na Grunwaldzkiej?

T.Mirski (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 4 / 4

1. Zmiany przyczynią się do poprawienia przepustowości Grunwaldzkiej - liczonej wg przetransportowanych osób, a nie liczby samochodów. Nie może być tak, że kilkanaście osób w samochodach blokuje...rozwiń całość

1. Zmiany przyczynią się do poprawienia przepustowości Grunwaldzkiej - liczonej wg przetransportowanych osób, a nie liczby samochodów. Nie może być tak, że kilkanaście osób w samochodach blokuje tramwaj, w którym jest ich ponad setka. Mieszkańcy Grunwaldu nie mają dzisiaj gwarancji, że jakimkolwiek środkiem transportu dojadą do centrum punktualnie i bezpiecznie w godzinach szczytu i w dni targowe. To się ma zmienić dzięki temu projektowi!

2. Gdyby radnemu naprawdę chodziło o szpitalny oddział ratunkowy i siedzibę jednostki straży pożarnej, już dawno by się podpisał pod nową koncepcją Grunwaldzkiej - bo ona ułatwi szybki przejazd pojazdom uprzywilejowanym. Będzie dla nich więcej miejsca z obu stron!

3. Cytujecie Państwo radnego Zawieję, który mówi "Propozycje popierają chyba tylko członkowie niektórych ruchów miejskich, bardzo nielicznych organizacji." Ale nie korygujecie tej informacji uzupełnieniem, że poparcie dla tej koncepcji wyraziło już ponad 700 osób pod petycją. I wielu radnych osiedlowych również jest za.

4. W tekście jest mowa o ograniczeniach miejsc postojowych - a tymczasem właśnie takie poprowadzenie drogi dla rowerów pozwoliło na minimalizację obciążeń dla parkujących. Droga dla rowerów nie przebiega po północnej stronie, przy kamienicach i blokach, a po południowej - gdzie jest kino Olimpia.

5. Wtłaczanie autostradą grunwaldzką ruchu samochodowego do centrum jest kontrproduktywne. Kierowcy najpierw stoją na Grunwaldzkiej, potem na Roosevelta, Niepodległości, Królowej Jadwigi. Ograniczenie wjazdu do centrum poprawi płynność ruchu na dalszych odcinkach. Wyjazd z centrum Grunwaldzką dla aut powinien być nawet bardziej płynny niż dzisiaj.

6. Proszę czytelników Głosu Wielkopolskiego o sprawdzenie innych źródeł w kwestii propozycji na Grunwaldzkiej. Myślę, że szersza perspektywa pozwoli Państwu bardziej świadomie ocenić propozycje.zwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Wtłaczanie autostradą grunwaldzką ruchu samochodowego do centrum jest kontrproduktywne.

szypa (gość)

Zgłoś naruszenie treści

To trzeba było wybudować III ramę komunikacyjną, a nie zmuszać kierowców do przejazdów przez centrum. Najpierw buduje się bypassy a potem zamyka się komunikację na wprost. Inaczej będzie jak przy...rozwiń całość

To trzeba było wybudować III ramę komunikacyjną, a nie zmuszać kierowców do przejazdów przez centrum. Najpierw buduje się bypassy a potem zamyka się komunikację na wprost. Inaczej będzie jak przy chorobie wieńcowej serca - zawał i zgon.zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Zwężenie to głupota

cygan (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 5 / 4

Proponuję żeby pomysłodawcy rozwinęli te zwężone łby, które wymyśliły zwężenie ulicy. Tylko ktoś bezrozumny mógł to wymyślić. Poznaniacy zbierzmy się do kupy i wywieżmy te całe nieudolne i mające...rozwiń całość

Proponuję żeby pomysłodawcy rozwinęli te zwężone łby, które wymyśliły zwężenie ulicy. Tylko ktoś bezrozumny mógł to wymyślić. Poznaniacy zbierzmy się do kupy i wywieżmy te całe nieudolne i mające kretyńskie pomysły władze żeby już nam więcej wstydu nie przynosiły bo wszędzie się z nas śmieją. Na taczki z nimi, a od zwężania ulic niech się odpier........ą zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
STP DYSKRYMINACJI KIEROWCÓW

protestujący (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 15 / 3

po raz kolejny krzyczę głośno STOP DYSKRYMINACJI KIEROWCÓW w POZNANIU.
Jak ktoś chce mniej samochodów - niech się przeprowadzi na wieś. Będzie mniej!
Transport ma być zrównoważony a nie...rozwiń całość

po raz kolejny krzyczę głośno STOP DYSKRYMINACJI KIEROWCÓW w POZNANIU.
Jak ktoś chce mniej samochodów - niech się przeprowadzi na wieś. Będzie mniej!
Transport ma być zrównoważony a nie preferujący strony. Domagam się poszanowania dla równości dostępu do dróg komunikacyjnych. zwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Równość dostępu do dróg? Świetny pomysł!

T.Mirski (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

Chce Pan równości? Proszę bardzo! Dlaczego kilkunaście aut, w których jadą pojedyncze osoby ma blokować tramwaj z ponad setką? To jest równość? Rowery nie mają na Grunwaldzkiej żadnej...rozwiń całość

Chce Pan równości? Proszę bardzo! Dlaczego kilkunaście aut, w których jadą pojedyncze osoby ma blokować tramwaj z ponad setką? To jest równość? Rowery nie mają na Grunwaldzkiej żadnej infrastruktury - a to równocześnie dla nich najbardziej niebezpieczna ulica w mieście. To jest równość? Piesi mają niebezpieczne przejścia, wąskie chodniki, na których i tak zawsze ktoś zastawia przejście. Czy to jest ta równość?
Według badań większość mieszkańców Grunwaldu wybiera tramwaj lub rower. I wybierać mogłoby więcej - gdyby tylko stworzyć im warunki. Dzisiaj ulica Grunwaldzka jest podporządkowana ruchowi samochodowemu i równości nie ma.zwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Zakłamanie

Poznaniak (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 3

Gdzie blokuję te tramwaje???!!! GDZIE!!! Na Grunwaldzkiej? KŁAMCYYYY!!!!! Albo idioci?

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
przecież

sss (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 7 / 1

wuchta wiary chodzi na mecze Kolejorza, wystarczy żeby przed i po meczu zbierali podpisy i jak nic mamy referendum o odwołanie Prezydenta, którego działania przypominają szkodnika podgryzającego...rozwiń całość

wuchta wiary chodzi na mecze Kolejorza, wystarczy żeby przed i po meczu zbierali podpisy i jak nic mamy referendum o odwołanie Prezydenta, którego działania przypominają szkodnika podgryzającego korzenie tradycji i pracy organicznej z której wyrasta Poznań.zwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Świetny pomysł

T.Mirski (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

Na pewno wszystkim bardzo się spodoba pomysł, żeby stali dalej w korku, jak jadą tramwajem na mecz. Jeden tramwaj może pomieścić nawet 200 osób. I stoją zapchane za pojedynczymi autami...

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Wudarski.....

adam (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 8 / 2

Wudarski , i wszystko jasne !

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Dlaczego?

Maciej (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 19 / 4

Jestem mocno zdziwiony ciągłymi dążeniami do rozszerzenia ilości dróg rowerowych KOSZTEM innych użytkowników. Rowerzyści najczęściej nie mają żadnej wiedzy nt. przepisów ruchu drogowego - wszak...rozwiń całość

Jestem mocno zdziwiony ciągłymi dążeniami do rozszerzenia ilości dróg rowerowych KOSZTEM innych użytkowników. Rowerzyści najczęściej nie mają żadnej wiedzy nt. przepisów ruchu drogowego - wszak wystarcza posiadanie dowodu osobistego aby uczestniczyć w ruchu ulicznym. Uważam, że powinni przynajmniej mieć obowiązek zdania państwowego egzaminu z przepisów tak, jak inni kierujący. Nie ponoszą żadnych konsekwencji swojego zachowania na jezdni - jeśli są sprawca kolizji nie można ich nawet zidentyfikować - nie maja tablic. Nie płacą obowiązkowego ubezpieczenia OC - jako jedyni uczestnicy ruchu kołowego w Polsce. Nie ponoszą też ŻADNYCH kosztów tworzenia ciągle nowych kilometrów pasów rowerowych. Kierowcy w każdym litrze paliwa odprowadzają podatek drogowy który winien być przeznaczony na utrzymanie i budowę dróg a rowerzyści tylko wiecznie domagają się ograniczenia ruchu innych pojazdów. Uważam, że najpierw powinni oni dorównać innym użytkownikom obowiązkami a potem wołać o kolejne przywileje. Proponuję aby wszyscy kierowcy połączyli siły w upominaniu się o takie samo obciążenia kosztami rowerzystów!!! Średnio w Poznaniu w jednym samochodzie porusza się 1,3 osoby. Zgoda. Ale na rowerze średnio tylko jedna.zwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Policzmy rowerzystów

tunia (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 11 / 3

Tyle, ze nie da się, z powodów, jakie wymieniono wyżej.
To moze przeanalizujmy, ile miesięcy, tygodni w roku rowerzysci poruszają się po ulicach. Weźmy pod uwagę warunki atmosferyczne i porę roku....rozwiń całość

Tyle, ze nie da się, z powodów, jakie wymieniono wyżej.
To moze przeanalizujmy, ile miesięcy, tygodni w roku rowerzysci poruszają się po ulicach. Weźmy pod uwagę warunki atmosferyczne i porę roku.
Owszem, znajdzie isę pewnie jakaś grupka twardzieli jeżdżąca cały rok bez wzgledu na pogodę-ale to jest jakiś ułamek procenta liczby mieszkańców.
Dlaczego mniejszość ma zyskać kosztem wiekszości?
Grupa coraz bardziej krzykliwa, roszczeniowa, żądająca ogromnych przywilejów. zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Retoryczne pytania!

Poznanaik z Łazarza (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

Niech ci co zadają te pytanie odpowiedzą Tak lub Nie! Czy przestaną pić wódkę albo wąchać?
To naprawdę szkodzi.


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Wariant B

Z Grunwaldu (gość)

Zgłoś naruszenie treści

Dlaczego nie rozważa się możliwości przebicia ścieżką lub chodnikiem fragmentu parteru budynku dawnego "Domu kultury MO". Zrobienie podcienia na kilku metrach nie zrujnuje budżetu miasta, a...rozwiń całość

Dlaczego nie rozważa się możliwości przebicia ścieżką lub chodnikiem fragmentu parteru budynku dawnego "Domu kultury MO". Zrobienie podcienia na kilku metrach nie zrujnuje budżetu miasta, a uniknie się potrzeby zwężenia jezdni.zwiń

PREMIERY

SAMOCHODY UŻYWANE

WARTO WIEDZIEĆ

PRZEPISY

PORADY