Citroën na każdą kieszeń

    Citroën na każdą kieszeń

    Materiał informacyjny marki Citroën

    Polska

    Aktualizacja:

    Polska

    Citroën na każdą kieszeń
    1/12
    przejdź do galerii

    ©Motofakty.pl

    Różne rodzaje pożyczek i leasingów, możliwość odkupu posiadanego pojazdu… Firmy motoryzacyjne robią wiele, aby klient, który decyduje się na nowe auto, nie musiał długo i namiętnie szukać na nie pieniędzy. Przykładem jest Citroën, oferujący trzy formy finansowania zakupu samochodu.
    Do historii przeszła opowieść o mężczyźnie, który kilkanaście lat temu udał się do salonu samochodowego z reklamówką pieniędzy, by po krótkich pertraktacjach na biurko sprzedawcy wysypać gotówkę za wymarzone auto. Dziś coraz chętniej sięgamy po różne produkty finansowe pozwalające kupić samochód. W wielu przypadkach to nie banki, a dealerzy samochodów wspierają klientów w pozyskaniu środków i wyborze najwłaściwszej formy regulowania należności za nowe auto.
    Często nie są to zwykłe pożyczki, ale „skrojone” na potrzeby klienta produkty, zapewniające dodatkowe profity. Szeroką ofertę tego typu propozycji znajdzie każdy, kto zdecyduje się na zakup nowego Citroëna.

    Zakup i odkup

    Ukłonem w stronę klientów jest specjalny program z gwarantowanym odkupem pojazdu – Citroën SimplyDrive. W jego ramach można skorzystać zarówno z oferty pożyczkowej, jak i leasingu. Dla obu charakterystyczne są: niska wpłata początkowa (od 0 proc. do 30 proc. wartości samochodu) oraz dwa różne okresy finansowania (36 lub 48 miesięcy). Citroen zachęca do skorzystania z SimplyDrive gwarantując dużo niższe koszty miesięczne, niż w przypadku tradycyjnego finansowania.

    Oczywiście najważniejsza w przypadku tego wariantu jest gwarancja odkupu pojazdu przez importera za prognozowaną wartość rynkową, ustalaną przy podpisywaniu umowy. Oznacza to, że klient może w zasadzie regularnie wymieniać swoje auto na nowe. Decyzję, co zrobić z samochodem, podejmuje się pod koniec umowy o finansowanie, a nie przy jej zawieraniu.

    Program Citroën SimplyDrive zakłada trzy warianty zakończenia umowy: zwrot pojazdu do dealera i zakończenie umowy o finansowanie (ostatnią ratę spłaca za klienta importer, co jest wspomnianym gwarantowanym odkupem pojazdu, klient nie poniesie żadnych dodatkowych kosztów, jeżeli samochód jest w dobrym stanie i nie przekroczony został deklarowany w umowie przebieg), jednorazowa spłata ostatniej raty (auto można wówczas zatrzymać) oraz rozłożenie ostatniej raty na miesięczne płatności.

    Biorąc za przykład nowego Citroëna C3, którego mieliśmy okazję niedawno testować, przy braku jakiejkolwiek wpłaty własnej, miesięczna rata pożyczki na okres 48 miesięcy wyniesie ok. 1009 zł netto. W zależności od konfiguracji, nowe C3 można mieć już od 499 zł netto miesięcznie. Testowany przez nas egzemplarz kosztował ok. 82 tys. złotych brutto.

    Pożyczki szyte na miarę

    W przypadku klasycznych narzędzi finansowania Citroën ma w swojej ofercie, aż pięć różnych pożyczek. Jest więc zatem z czego wybierać. Pierwsza, o nazwie „Pożyczka Totalne 0%”, zakłada duży wkład własny klienta – stanowiący minimum 50 proc. wartości pojazdu. Okres finansowania w tym przypadku wynosi 36 miesięcy, a spłata odbywa się w równych miesięcznych ratach. Importer umożliwia również skorzystanie z ubezpieczenia spłaty finansowania, ubezpieczenia straty finansowej (GAP) lub ubezpieczenia wypadkowego. Jak sama nazwa wskazuje, w przypadku „Pożyczki Totalne 0%” stopa oprocentowania, opłata przygotowawcza oraz rzeczywista roczna stopa oprocentowania (RRSO) wynoszą 0 proc. W praktyce to finansowanie, w którym „oddajesz tyle, ile pożyczyłeś”.

    Istnieje również rozszerzona wersja totalnego 0. Nosi dodatkowe oznaczenie „Plus”. W ramach tej opcji znika konieczność wpłaty własnej na poziomie minimum 50 proc. wartości auta – wystarczy 20 proc. Zmiana polega również na opcji wydłużenia okresu spłaty do aż 84 miesięcy. Jednak zerowe oprocentowanie odnosi się jedynie do okresu 12 lub 24 miesięcy.

    Jeśli nie interesuje was opcja związana z miesięcznymi spłatami raty, warto rozważyć wybór pożyczki „50/50”. W tym wariancie dealer zakłada wpłatę własną na poziomie 50 proc. wartości auta. Drugą połowę finansuje pożyczka, do której spłaty zobowiązujecie się po roku w postaci jednej, całościowej, nieoprocentowanej raty. Jedynym kosztem w tym przypadku jest opłata przygotowawcza, która wynosi 5 proc. od kwoty pożyczki.


    „Pożyczka Komfort” zakłada wpłatę własną na poziomie 10 proc. wartości kupowanego samochodu. Promocyjne oprocentowanie zaczyna się od 0 proc., a okres kredytowania wynosi od 12 do 84 miesięcy. Dodatkowo w ramach produktu oferowany jest pakiet ubezpieczenia komunikacyjnego Allianz lub PZU. W przypadku tej oferty, poszczególne składowe zależeć będą od kwoty przeznaczonej na zakup. RRSO będzie różnić się w zależności od zdolności finansowych klienta.

    Leasing do wyboru

    Citroën posiada również całą gamę leasingów dla biznesu: od promocyjnych np. leasing SimplyDrive, przez standardowe (w tym leasing operacyjny na samochody nowe i używane oraz Profit Leasing - produkt z podwyższonymi pierwszymi czynszami leasingowymi dla klientów potrzebujących wysokich kosztów) po Citroën Business Lease przeznaczony dla klientów flotowych, łączący finansowanie klasycznym leasingiem operacyjnym z zarządzaniem flotą. Za konkretnymi ofertami finansowania idą korzystne ubezpieczenia komunikacyjne oraz inne produkty ubezpieczeniowe m.in. ubezpieczenie spłaty finansowania czy straty finansowej (GAP), a także kontrakty serwisowe Citroën.

    Czytaj także

      Komentarze

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      PREMIERY

      SAMOCHODY UŻYWANE

      WARTO WIEDZIEĆ

      PRZEPISY

      PORADY