Modernizacja linii kolejowej Poznań - Wrocław skupia się na odcinkach Dębiec - Luboń i Mosina - Czempiń. Podróżni, którzy wsiadają do pociągów w Drużynie, w okolicy Mosiny, zastanawiają się, czy na peronie będzie wiata?
- Jeśli nie będzie wiaty, każdy deszcz, każdy silniejszy wiatr, będzie mocno naprzykrzał się podróżnym - mówi Krzysztof Marciniak.
Obawy są tym bardziej uzasadnione, że prace przy budowie peronów są daleko zaawansowane. Jak zapewnia Zbigniew Wolny ze spółki PLK PKP SA, na każdym z peronów wybudowane zostaną po dwie wiaty. Podróżni sugerują też kolejarzom, by pociąg odjeżdżający z poznańskiego Dębca o godz. 13.50 odjeżdżał 40 minut później. - Dzięki temu pracujący w Cegielskim do godz. 14.00 zdążą na ten pociąg, a kolejny nie będzie tak przeładowany - mówi Krzysztof Marciniak. Ale według kolejarzy zmiana, o jaką apelują pasażerowie, nie jest możliwa do wprowadzenia.
- Staramy się, by w czasie remontu linii Poznań - Leszno - Wrocław pociągi kursowały mniej więcej co godzinę. Pociągi odjeżdżają z Poznania Głównego o godz. 13.44, 14.55 i o 15.49. Były tak planowane, by podróżni wsiadający na Głównym też mogli na nie zdążyć - wyjaśnia Norbert Wełyczko z poznańskiego zakładu Przewozów Regionalnych. Obecnie na niektórych odcinkach tej linii ruch w obydwu kierunkach odbywa się wahadłowo, bo dostępny jest tylko jeden tor. Po zakończeniu modernizacji pociągi będą mogły kursować częściej.
WIDZIAŁEŚ COŚ CIEKAWEGO? ZNASZ INTERESUJĄCĄ HISTORIĘ? MASZ ORYGINALNE ZDJĘCIA?
NAPISZ DO NAS NA ADRES [email protected]!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?