4,3 mln zł kary nałożył na wydawnictwo Reader's Digest Przegląd prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta.
CZYTAJ RÓWNIEŻ:
Poznań: Kara UOKiK dla Spółdzielni Mieszkaniowej Winogrady
UOKiK ukarał biuro podróży Itaka
Urząd ustalił, że Reader's Digest żąda zapłaty za dostarczone produkty, których konsumenci nie zamawiali, grożąc jednocześnie windykacją należności. Zgodnie z prawem przedsiębiorcy nie mogą tego robić, a takie postępowanie jest określane mianem agrsywnej praktyki rynkowej. Ponadto UOKiK uznał, że wydawnictwo nie dość jasno informowało klientów o zamiarze zawarcia umowy.
Chodzi o przesyłki, z których wynikało, że potencjalni klienci mogą wziąć udział w loterii z wysokimi wygranymi. zaś informacja o tym, że twierdząca odpowiedź oznacza jednocześnie zgodę na zakup książki zajmowała nieproporcjonalnie mało miejsca i była niejednoznaczna. Decyzja prezesa UOKiK o nałożeniu kary nie jest prawomocna. Wydawnictwo odwołało się od niej do sądu. Ten ostatecznie rozstrzygnie czy Reader's Digest Przegląd naruszył interesy konsumentów.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?