Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mediolan będzie jeździł Solarisami. Firma z Bolechowa wygrała przetarg na dostarczenie 250 autobusów elektrycznych ATM Milano

Monika Kaczyńska
Monika Kaczyńska
Obecnie po Mediolanie jeździ 25 elektrycznych autobusów Solarisa
Obecnie po Mediolanie jeździ 25 elektrycznych autobusów Solarisa Solaris Bus & Coach
Nawet 250 autobusów elektrycznych z Solarisa będzie jeździło po Mediolanie. Firma wygrała przetarg o wartości około 192 mln euro na dostarczenie "elektryków" ATM Milano - tamtejszemu przewoźnikowi miejskiemu. Pierwsze 40 autobusów trafi do stolicy Lomabrdii latem przyszłego roku.

Urbino 12 electric to model autobusu, który wybrał ATM Milano - miejski przewoźnik ze stolicy Lombardii. Mediolan do 2030 roku chce całkowicie wyeliminować autobusy z silnikami diesla. Elektryczne, które je zastąpią, zostaną wyprodukowane w podpoznańskim Bolechowie.

Podpisana przez Solarisa umowa ramowa przewiduje dostarczenie do Mediolanu 250 takich autobusów. Wartość kontraktu to około 192 mln euro. Pierwsze 40 autobusów zostanie dostarczonych do Mediolanu za rok - w czerwcu 2020 roku.

Sprawdź też:

Obecnie w Mediolanie jeździ już 150 autobusów marki Solaris, w tym 25 elektrycznych.

12-metrowe elektryczne Urbino, które zostaną dostarczone do Mediolanu będą wyposażone w baterie Solaris High Energy o łącznej pojemności ponad 240 kWh. Energia w nich będzie uzupełniana poprzez tzw. pantograf odwrócony, czyli urządzenie, które będzie obniżało się z masztu ładowarki na autobus, a także na zajezdni przez klasyczną wtyczkę. Jednostką napędową elektrycznych autobusów będzie oś elektryczna z dwoma zintegrowanymi silnikami o mocy 110 kW każdy.

Zalety autobusu elektrycznego, takie jak niezwykle cicha praca, niski poziom wibracji, a przede wszystkim brak zanieczyszczeń w miejscu użytkowania pojazdów z pewnością wpłyną na wygodę podróżowania mediolańczyków.

Komfortowe, przestrzenne wnętrze wzbogacone zostanie dodatkowo o szereg nowoczesnych rozwiązań – ładowarki urządzeń mobilnych USB, system informacji pasażerskiej czy monitoring, które nie tylko zwiększą przyjemność jazdy, ale i bezpieczeństwo. Kierowca będzie miał dodatkowo podgląd na drzwi oraz pantograf. Do jego dyspozycji będzie także kamera cofania.

Sprawdź też:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski