Na sezon 2019/20 sprzedano do tej pory 4559 karnetów i jest to stan na 19 lipca 2019. W tę liczbę wpisują się wejściówki na rundę jesienną, bądź na całe rozgrywki.
Zobacz też: Lech Poznań: "Piąta Trybuna" przed meczem z Piastem Gliwice - zobacz nowy magazyn o Kolejorzu
Innymi słowy, można zauważyć, że nie wszyscy kibice odzyskali zaufanie do Lecha Poznań po tragicznym poprzednim sezonie. Ta liczba być może jeszcze się zwiększy po pierwszych meczach Kolejorza. Niemniej niewiele ponad 4,5 tysiąca karnetów sprzedanych w momencie startu rozgrywek, to jeden z najgorszych wyników od lat. Jest to 10,6 proc. całej oficjalnej wielkości stadionu przy ulicy Bułgarskiej.
"To był najgorszy sezon w ostatnich latach. Teraz za nami czas resetu i dużych zmian. Zobaczymy, jak szybko przyniesie to efekty. Wiem, że to niepopularne - ale proszę o cierpliwość" - napisał na Twitterze Karol Klimczak w jednej z odpowiedzi do kibiców. Cierpliwość w Poznaniu się skończyła i potrzeba czasu oraz wyników, by kibice ponownie chcieli spędzać weekendowe popołudnia, oglądając z bliska spotkania swojej drużyny. Fenomen społeczny, jakim Lech Poznań jest w Wielkopolsce, zaczyna słabnąć i ten sezon musi odbudować jego markę, co spowoduje powrót sympatyków.
Ceny wejściówek wahają się w zależności od wyboru miejsca. Dla przykładu karnet normalny na jesień na III trybunę kosztuje 300 złotych, a ulgowy 240. Dla sympatyków regularnie kupujących karnety bądź członków programu lechici są korzystne zniżki, ale nawet one nie powodują wielkiego zainteresowania.
Rekord sprzedaży karnetów Lecha Poznań na cały sezon wynosi 15 056 i pochodzi ze sprzedaży przed rundą wiosenną 2011 roku. Do tej liczby brakuje jeszcze sporo, a wpływ na to może mieć także brak udziału w eliminacjach europejskich rozgrywek, które przyciągały większe grono kibiców na Bułgarską.
Zobacz też: Lech Poznań: - Znaki zapytania się zmniejszyły, ale nadal jeszcze są - mówi Dariusz Żuraw
Porównując Kolejorza, oczywiście z odpowiednią proporcją do medialności oraz zainteresowania danym klubem, to bardzo zbliżone liczby mają obecnie Arka Gdynia (4500 sprzedanych karnetów) albo beniaminek ŁKS Łódź (3800 sprzedanych z dostępnych 5000). Wisła Kraków po rekordowej liczbie sprzedanych karnetów na rundę wiosenną poprzedniego sezonu, radzi sobie gorzej, ale i tak lepiej niż Lech. Kibice "Białej Gwiazdy" nabyli na 19 lipca 2019 roku 7522 stałych wejściówek (22,9 proc. pojemności stadionu). Prawdziwym liderem znowu jest Widzew Łódź, który podobnie jak Lech fatalnie zakończył poprzedni sezon, ale otwarta sprzedaż karnetów zakończyła się zaledwie po 29 minut. Tyle wystarczyło, by sympatycy wykupili aż 15 302 karnety.
Czy kibice wrócą na stadion? Przekonamy się już w piątek, kiedy Lech Poznań zmierzy się o godzinie 20:30 z Wisłą Płock. Dobra gra i zwycięstwa są w stanie przyciągnąć z powrotem kibiców na Bułgarską i zachęcić do zakupu karnetów. Innej możliwości nie ma.
ZOBACZ TEŻ:
ZOBACZ TEŻ - Piąta Trybuna - odcinek 1:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?