MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Osiedle Essa na Klinach z własnym jeziorem. Co z budową? Na razie planują ronda i nowe ulice

Piotr Rąpalski
Piotr Rąpalski
Materiały prasowe osiedle Essa Kliny
Minął rok, odkąd deweloper zapowiedział budowę osiedla Essa Kliny w Krakowie. To ma być "miasto 15-minutowe", gdzie wszystko jest pod ręką dla mieszkańców. Wszędzie ma być blisko, a między zabudowaniami ma rozpościerać się jezioro. Piękne w założeniu, a "essa" to w języku młodzieżowym znak radości, triumfu czy w ogóle pozytywnych emocji. Pytamy zatem inwestora, czy nie zmienił planów i co z budową. Okazuje się, że zacznie od budowy układu rond i ulic, wraz z gminą Kraków. Przypomnijmy też, że osiedle ma powstać w terenie, który mieszkańcy chcieli ocalić przed zabudową.

Okazuje się. że deweloper Westa Investments najpierw szykuje się do budowy dróg i rond dla skomunikowania przyszłego osiedla.

- Złożyliśmy do ZDMK, ZTP i MIR wnioski o uzgodnienia dotyczące dwóch nowych rond na Klinach, które zobowiązaliśmy się zaprojektować, a także, na które mamy uzyskać wszelkie pozwolenia - jednym słowem: przejść całą procedurę administracyjną niezbędną do rozpoczęcia ich realizacji - informuje Julia Bogdanowicz z Westa Investments.

Porozumienie z gminą Kraków zakłada, że na tym etapie deweloper odpowiada właśnie za przygotowanie projektów i uzyskanie pozwoleń (ZRID), by miasto mogło zacząć realizacje. Podobnie ma się sprawa w zakresie ZRID dla ul. Nowej Bartla.

- Są środki na te inwestycje po stronie miasta, dlatego liczymy, że zaraz, gdy my zakończymy procedury projektowe i administracyjne, miasto ruszy z budowami - dodaje Bogdanowicz. - Umowa, jaką zawarliśmy z GMK (Westa Investments, Atal, Interbud) zakłada: zaprojektować i uzyskać decyzje administracyjne niezbędne do wybudowania rond wzdłuż ul. Zawiłej na skrzyżowaniach z ul. Borkowską i Komuny Paryskiej, zaprojektować ul. Nową Bartla wraz z włączeniem jej do drogi prowadzącej do przystanku SKA Opatkowice.

Po stronie inwestorów finansowo jest w pełni tzw. "pajączek" (duże rondo). Część ul. Nowej Bartla od ulicy Soroki w kierunku południowo - zachodnim wraz z likwidacją obecnej pętli "Pod Fortem" i realizację w tym miejscu ronda, przedłużenie ul. Biskupa Albina Małysiaka, odcinek drogi zbiorczej prowadzący do przystanku SKA Opatkowice do wysokości nowej pętli autobusowej.

- Zaprojektujemy i wybudujemy również nową pętlę autobusową z rezerwą terenu pod tramwaj po południowej stronie planowanego ronda na przedłużeniu ul. Biskupa Albina Małysiaka i ul. Nowej Bartla - dodaje Julia Bogdanowicz z Westa Investments.

- Co do kwestii ESSA Kliny, niestety nie mam na tym etapie żadnych informacji, bo ugrzęźliśmy w procedurach. Nie dam rady oszacować, kiedy możemy dostać pozwolenie na budowę - kwituje przedstawicielka dewelopera.

Polacy badają kosmos

od 7 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska