- Spokojnie przeanalizowaliśmy wszystkie wydarzenia związane z organizacją Grand Prix w koszykówce ulicznej i z całą odpowiedzialnością mogę powiedzieć, że debiut był bardzo udany - podsumowuje Zbigniew Stępniak, prezes Stowarzyszenia Streetball Polska.
Rozegrano 11 turniejów. Koszykówka uliczna gościła we Wrześni, Ostrowie Wielkopolskim, Lesznie, Pile, Poznaniu, Międzychodzie, Kraszewicach, Gnieźnie, Kaliszu, Koninie i Swarzędzu. Na boiskach wystąpiło 79 zespołów, w których grało 310 zawodników i zawodniczek. Klasyfikację generalną wygrała ekipa Homies Konin, która wyprzedziła White Niggaz Kraszewice i I Love This Game Międzychód.
- Idea Grand Prix była dla zespołów streetballowych nowością i ... niektórych chyba trochę zaskoczyła - dodaje Zbigniew Stępniak. - Jednak z każdym kolejnym turniejem przybywało zespołów, które włączały się do rywalizacji o wysokie pozycje w klasyfikacji generalnej. To była pierwsza edycja zawodów i jako organizatorzy stawialiśmy sobie za cel pozyskanie jak największego grona uczestników. Zmagania odbywały się w atrakcyjnych miejscach w centrach miast, mam nadzieję też, że wszyscy byli zadowoleni z organizacji zawodów. Dodam też, że w naszych turniejach walczyły także zespoły spoza z Wielkopolski - z Wrocławia, Torunia, Włocławka, Kutna, Gorzowa czy Wschowy.
Poza cyklem Grand Prix rozegrano także pierwsze mistrzostwa Wielkopolski w koszykówce 3x3 (to oficjalna nazwa koszykówki ulicznej w nomenklaturze FIBA), które odbyły się na terenie Centrum Handlowego Decathlon w Swadzimiu. Mistrzami Wielkopolski zostali: w kategorii open - Sethi Września, w kategorii U-18 chłopców - Wyindywidualizowani Indywidualiści Września, a w kategorii U-18 dziewcząt - Achtung Poznań.
Mistrzowie Wielkopolski reprezentowali nasz region na mistrzostwach Polski rozegranych na terenie łódzkiej Manufaktury. Zespół Achtung zdobył tytuł wicemistrza Polski, a Wyindywidualizowani Indywidualiści zajęli czwarte miejsce.
Stowarzyszenie Streetball Polska przygotowuje się już do sezonu 2013. - Oferta w zakresie kalendarza imprez będzie bogatsza i bardziej atrakcyjna - mówi krótko prezes Stępniak, który podkreśla, że Grand Prix w koszykówce ulicznej odbywał się przy wsparciu marszałka województwa wielkopolskiego, prezydentów, burmistrzów i wójtów miast - gospodarzy turniejów oraz sponsorów: firmy Decathlon Swadzim i marki Goggle.
- Ogromną rolę odegrali fundatorzy infrastruktury, czyli /sztucznych boisk, koszy, sprzętu komputerowego itp., na czele z Wyższą Szkołą Pedagogiki i Administracji, Wielkopolskim Związkiem Koszykówki, oraz firmami Fiddex, Posnet, Pesmenpol, Bil Cup i Sport Grupa. Partnerem medialnym był między innymi portal naszemiasto.pl, a także "Głos Wielkopolski" - kończy Zbigniew Stępniak.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?