Umowy dotyczą projektów: „Rewitalizacja kolejowego ciągu komunikacyjnego na liniach kolejowych nr 390/236 Czarnków – Rogoźno – Wągrowiec” oraz „Rewitalizacja linii kolejowej nr 369 na odcinku Śrem – Czempiń”. Umowy razem z Wicemarszałkiem Województwa Wielkopolskiego Krzysztofem Grabowskim podpisała Magdalena Kutrowska, Pełnomocnik Konsorcjum firm: Infra – Centrum Doradztwa Sp. z o.o. oraz Instytutu Kolejnictwa.
Hałas po remoncie przejazdu kolejowego w Poznaniu
Podpisanie umów kończy procedurę pierwszego z dwóch ogłoszonych przez Województwo Wielkopolskie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego w ramach programu Kolej+.
- To jest dla nas bardzo ważna linia, ponieważ znacznie ułatwia mieszkańcom naszego miasta podróż do Poznania. Jeśli podróż koleją do stolicy Wielkopolski będzie odpowiednio szybka to może stać się alternatywą dla mieszkańców, którzy teraz głównie wybierają samochód -
mówi Krzysztof Madaj, zastępca burmistrza Czarnkowa.
I dodaje: - Podróż z Czarnkowa do Poznania jest obecnie bardzo problematyczna. Liczba połączeń autobusowych została w ostatnim czasie zmniejszona. Projekt Kolej+ jest dla nas wielką szansą.
Nabór projektów do programu odbywa się dwuetapowo. Etap I naboru został już zakończony i obejmował zgłoszenie projektów przez podmioty uprawnione oraz ocenę zgłoszonych projektów i ich kwalifikację do etapu II, której dokonały PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Samorząd Województwa Wielkopolskiego w pierwszym etapie zgłosił pięć projektów i wszystkie zostały zakwalifikowane do drugiego etapu naboru. Oprócz wspomnianych wyżej dwóch projektów liniowych, do programu zgłoszono również:
- projekt pn. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 360 na odcinku Gostyń – Kąkolewo”;
- projekt pn. „Budowa nowej linii kolejowej Turek - Konin”;
- projekt pn. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 368 Międzychód – Szamotuły”, na który umowa na opracowanie WSPP została już podpisana w UMWW 13 lipca 2021 r.
Wszystkie zgłoszone przez Województwo Wielkopolskie projekty będą realizowane w formule partnerskiej. Liderem projektów jest Województwo Wielkopolskie, natomiast partnerami – przedstawiciele gmin i powiatów położonych na przebiegu budowanych/modernizowanych linii kolejowych oraz Stowarzyszenie Metropolia Poznań. Koszty opracowania WSPP będą ponoszone: w połowie przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego w pozostałej części przez Partnerów projektów zgłoszonych do programu.
Zobacz też:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?