Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kogo kusi kosztowna marka?

Monika Kaczyńska
Z markowymi produktami jest kłopot. Na ogół są drogie, ale z reguły też cena oznacza wysoką jakość. Ona zaś wynika z kosztownych surowców, przestrzegania reżimów produkcyjnych, często lat doświadczeń.

Produkt markowy, mimo ceny, często łatwiej sprzedać. Nic dziwnego, że takich, którzy chcieliby się pod markę podczepić, nie inwestując w nią, nie brakuje. Są tańsi, bo idą drogą na skróty. Nie płacą za badania, nie zbierają doświadczeń. Kradną coś, co ktoś inny wcześniej niemałym wysiłkiem wypracował. Albo po prostu do swojego własnego produktu podłączają cudze logo. I zarabiają.

Konkurencja? W tym sensie, w jakim kwiaty skradzione z nagrobków są konkurencyjne w stosunku do tych wyhodowanych. Część kupi z naiwności. Inni świadomie. Jak wynika z badań, robi tak co trzeci Polak. Choć nie chciał-by, żeby ktoś okazyjnie kupił skradziony jemu samochód.

Inna sprawa to przyczyna, dla której ktoś chce przynajmniej udawać, że markowe produkty posiada. Z jednej strony to dowód na to, że aspiruje do czegoś, gdzie nie przynależy. Z drugiej portret hierarchii wartości, w której kto inny mówi, co jest dobre, piękne, co warto posiadać. Jak marzenie, żeby być księżniczką lub rycerzem na białym koniu. Nic złego. Dopóki ma się pięć lat. Później to już tylko blichtr.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski