Konkurs dotyczy kładki, która ma być zlokalizowana między ul. Piastowską a os. Piastowskim, łącząc Wildę z Ratajami, między mostem Królowej Jadwigi a mostem Przemysła I. Jej użytkownikami będą piesi i rowerzyści chcący skorzystać z zejścia nad Wartę i szlaku RoweLove Rataje.
Sprawdź też:
Miasto zastrzegło, że nowa przeprawa musi być związana z istniejącą już i planowaną infrastrukturą w pobliżu i z zagospodarowaniem terenu. Konkurs zaakceptowało Stowarzyszenie Architektów Polskich, a organizujące go Poznańskie Inwestycje Miejskie spodziewały się ciekawych wizji połączenia brzegów Warty – Marcin Gołek, wiceprezes PIM, powoływał się na popularność poprzedniego konkursu na inną kładkę – Berdychowską, w którym wzięło udział ponad 20 projektów.
- Do wtorku, do godziny 15.00, pracownie architektoniczne dopuszczone do udziału w konkursie na przygotowanie koncepcji architektoniczno - urbanistycznej kładki pieszo–rowerowej nad Wartą, pomiędzy ulicą Piastowską a osiedlem Piastowskim, mogą nadsyłać swoje prace – mówi Maja Chłopocka – Nowak z PIM Sp. z o.o. - Do udziału w konkursie dopuszczono 17 z 18 pracowni, które zadeklarowały chęć uczestnictwa w rywalizacji. Nadesłane prace oceni Sąd Konkursowy, a wyniki zostaną ogłoszone w kwietniu. Po rozstrzygnięciu konkursu zwycięzca będzie miał czas do października przyszłego roku na wykonanie projektu budowlanego. Przewidywany koszt całej inwestycji wynosi około 30 mln zł.
Czytaj też: Bitwa o Poznań 2020: Tegoroczna rekonstrukcja odbędzie się na Winogradach 23 lutego
Poznańskie Inwestycje Miejskie zapowiadają też, że prace nad wspomnianą kładką berdychowską są już bardzo zaawansowane, a w tym kwartale powinien być wydany wniosek o wydanie pozwolenia na budowę. W końcu ubiegłego roku poziom zaawansowania prac nad projektem oceniano na 80 procent.
- Inwestycja jest na etapie opracowania dokumentacji projektowej – mówi Maja Chłopocka-Nowak. - Prace nad projektem budowlanym planujemy zakończyć w roku 2020 a na przełomie lat 2020 i 2021 ogłosić przetarg, który wyłoni generalnego wykonawcę robót budowlanych. Potrwają one do 2022 roku. Wówczas kładka berdychowska nad Wartą i Cybiną w 2022 roku połączy Chwaliszewo, Ostrów Tumski oraz Berdychowo.
Miasto chce wybudować kładkę i prowadzące do niej drogi, co pozwoli osiągnąć warunki sprawnej nadwarciańskiej komunikacji pieszej, rowerowej, a w ostateczności – nawet samochodowej (przy założeniu, że chodzi tylko o możliwość interwencyjnego wjazdu straży pożarnej, czy pogotowia ratunkowego).
Sprawdź też:
Mieszkańcy Zagórza, dotąd niewiele uczęszczanego rejonu nadwarciańskiego obawiają się jednak, że budowa kładki utrudni ruch na jednokierunkowej ul. Wieżowej, zagrozi położonemu pod jezdnią wodociągowi, a przede wszystkim – że wraz z oddaniem kładki do użytku, zmniejszy się ich bezpieczeństwo. Sygnalizują, że oznaczono już do wycięcia nadwarciańskie drzewa i prowadzono próbne odwierty.
Jest jeszcze trzecia kładka, która mogłaby być zbudowana stosunkowo niewielkim nakładem sił i środków – na Cybinie, między Zagórzem a Berdychowem, w pobliżu planowanej drogi pieszo-rowerowej z Malty pod ul. Jana Pawła II. Tam istnieją już betonowe przyczółki przeprawy, a jak mówi Tomasz Dworek, wiceprzewodniczący Rady Osiedla Stare Miasto, niewielka kładka mogłaby być tu wykonana w ramach studenckich warsztatów Mood for Wood: byłaby zbudowana z drewna, podobnie jak powstałe już konstrukcje w Ogrodzie Dendrologicznym, rezerwacie traszek na Ratajach i nad Rusałką.
Sprawdź też:
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?