Mamy podobny problem jak Wilda – przyznaje Wojciech Augustyniak, radny osiedlowy i aktywista z Fundacji Nieściszalni. – Największą zmorą są u nas nielegalne reklamy, jak te wiszące na wiadukcie na ul. Kościelnej od strony Sołacza, ale szyldy też musimy w końcu uporządkować – dodaje.
Zobacz też: Wilda: Całą dzielnicę chcą zrobić "na glanc" [ZDJĘCIA]
Augustyniak przyznaje, że do działania zainspirowała go akcja Wilda na Glanc, zachęcająca właścicieli kamienic, wspólnoty mieszkaniowe oraz przedsiębiorców do tworzenia estetycznych szyldów w poznańskiej dzielnicy.
– Dwa lata temu, przy wsparciu administracji kamienicy przy ul. Dąbrowskiego 17 udało się zrobić pierwszy krok w tym kierunku – przyznaje, pokazując tablicę ze znormalizowanymi szyldami. Przed 2013 r. zamiast niej zarówno na, jak i przed budynkiem przechodniów biły po oczach jaskrawe reklamy kwiaciarni, gabinetu lekarskiego, czy agencji ochrony.
– Niestety ze względów prawnych nie możemy w tym przypadku skorzystać z budżetu Rady Osiedla Jeżyce, dlatego szukamy zewnętrznego sponsora – mówi Augustyniak. Fundacja wzięła udział w programie „Po prostu Fair” organizowanym przez jeden z banków, jednak jak na razie nie udało jej się zdobyć środków na akcję. – Będziemy aplikować o kolejne granty. Na początek chcemy zdobyć 40 tys. zł – zapowiada radny.
– Oczywiście pieniądze są ważne, choć kluczowy jest partner społeczny. Bez niego nie ma co marzyć o pozytywnych zmianach – stwierdza Piotr Libicki, plastyk miejski.
Jego zdaniem warto podkreślić, że akcja ma nie tylko namacalny, ale również edukacyjny wymiar. – Fakt, że coraz więcej osób o tym mówi, może wpływać na indywidualne decyzje właścicieli kamienic. O Wildzie na Glanc dyskutuje się już nie tylko w Poznaniu– przyznaje Libicki. O lokalnej akcji plastyk opowiadał w ostatni weekend Warszawie, podczas konferencji „Miastoupiększacz”, poświęconej dobrym praktykom reklamowo - szyldowym. – Widać, że ludzi zaczyna interesować ten temat – zaznacza.
Zobacz też: Wilda na Glanc: Kolejna próba upiększenia dzielnicy [ZDJĘCIA]
W tej chwili na Wildzie przygotowany jest kolejny estetyczny szyld. – To bezstresowa Cafe. Lokal pod tym kątem gotowy jest od samego początku, ponieważ był nowym jaki powstawał na Wildzie – informuje Kuba Maciejewski z agencji PoorNoMore, współtworzącej akcję.Jeszcze na lipiec zaplanowano drugą turę certyfikowania lokali posiadających szyldy zgodne z wytycznymi plastyka miejskiego.
– Rozdamy łącznie 6 certyfikatów – dodaje.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?