Ponad 19 mln zł potrzebnych na remont udało się zaoszczędzić na innych przetargach organizowanych przez spółkę. W ramach projektu miałyby zostać wymieniony tory na odcinku od hotelu do przystanku tramwajowego za skrzyżowaniem z ulicą Matejki, sieć trakcyjna (łącznie ze słupami), a także nawierzchnia jezdni.
Dzisiaj zarówno torowisko, jak i jezdnia są na tym fragmencie Grunwaldzkiej w opłakanym stanie. Ich remont przed Euro 2012 był planowany od dawna. Wypadł jednak z harmonogramu ze względu na problemy finansowe miasta. A to przecież strategiczna, z punktu widzenia dojazdu na stadion, część miasta.
Jeśli prezydent postanowi rozpocząć prace na początku lutego, czasu będzie niewiele. Z naszych informacji wynika jednak, że zarówno projekt, pozwolenie na budowę jak i wszystkie inne decyzje są skompletowane. Także ewentualny wykonawca jest gotów do podjęcia prac i wyremontowania tego odcinka do końca maja. Wykonawca wyłoniony został w poprzednim przetargu. Zakres prac został wtedy jednak ograniczony tylko do ronda Jana Nowaka-Jeziorańskiego.
- Decyzję w sprawie remontu podejmę we wtorek - wyjaśnia Mirosław Kruszyński. - Podczas spotkania z władzami spółki Infrastruktura Euro Poznań 2012 zapoznam się z dokumentacją oraz możliwościami.
Prace mogłyby ruszyć praktycznie od razu. Wykonawcy wystarczy zielone światło do rozpoczęcia remontu. Zaplecze już ma: ta sama firma remontuje rondo Nowaka-Jeziorańskiego.
Prace wymagałyby zmian w organizacji ruchu. Jednak już dzisiaj kierowcy borykają się w tej części miasta z utrudnieniami, dlatego nie byłoby to aż tak uciążliwe. Nieoficjalnie udało nam się ustalić, że koncepcja nowej organizacji ruchu również jest gotowa.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?