Jak pisaliśmy już wcześniej w "Głosie" takie rozstrzygnięcie było prawie pewne. FPS był jedyną firmą, która stanęła do wartego ponad 175 mln złotych przetargu. Wagony mają jeździć na trasach z Wrocławia do Poznania oraz z Gdyni do Szczecina z prędkością do 160 km/h. Intercity zamówiło cztery bezprzedziałowe wagony pierwszej klasy, dziewięć bezprzedziałowych drugiej oraz łącznie dwanaście wagonów przedziałowych, w tym cztery klasy pierwszej. Teraz złożone dokumenty oceni komisja przetargowa.
- Rozstrzygnięcie przetargu na zakup 25 nowych wagonów, jak i ostatnio podpisana umowa na modernizację 68 wagonów to efekt realizacji polityki taborowej, którą PKP Intercity rozpoczęła jeszcze na początku zeszłego roku - podaje Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.
- Dzięki intensywnemu programowi naprawczemu dzisiaj dysponujemy 1700 wagonami. Kolejny etap w naszej strategii to modernizacje i zakupy nowego taboru. PKP IC w ciągu najbliższych dwóch, trzech lat zaoferuje zupełnie nowy standard podróży - dodaje prezes kolejowego przewoźnika.
FPS od momentu podpisania umowy będzie miała półtora roku na wykonanie zamówienia Intercity. Może się ono wiązać z zatrudnieniem około stu dodatkowych pracowników.
Fabryka realizuje też inne zamówienie kolejowej spółki. W Poznaniu modernizowane jest 68 wagonów pasażerskich. Wartość tego kontraktu to prawie 54,5 mln zł.
Chcesz skontaktować się z autorem informacji? [email protected]
Strefa Biznesu: W Polsce przybywa pracowników z Ameryki Południowej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?