Zmodernizowany tabor będzie docelowo jeździł na trasie Przemyśl - Rzeszów - Kraków - Wrocław - Poznań - Szczecin. W halach FPS znajdą się wagony przedziałowe drugiej klasy typu 141A. W Poznaniu w ramach modernizacji zostaną nie tylko odnowione, ale i wyciszone oraz lepiej izolowane termicznie. Wszystkie wyposażone zostaną w automatyczną klimatyzację. Pojawią się w nich m.in. udogodnienia dla osób niepełnosprawnych.
Kluczowe jest jednak dostosowanie wagonów do prędkości 160 km/h, dzięki czemu czas przejazdu dla pociągów TLK kursujących w relacji Przemyśl - Szczecin skróci się o 222 minuty. Z obecnych 14 do 10 godzin jakie zabiera obecnie pociągowi pokonanie tej najdłuższej w Polsce trasie.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?