MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Ekspert marketingu politycznego: Mieszkańcy chcą, by lider partii orientował się w ich sprawach

Paulina Jęczmionka
Z dr. Sergiuszem Trzeciakiem, ekspertem ds. marketingu politycznego z Collegium Civitas, o objazdach partyjnych liderów po Polsce rozmawia Paulina Jęczmionka.

Nieznajomość lokalnych spraw przez liderów ma znaczenie dla wyborców?
Sergiusz Trzeciak
: Mieszkańcy czują się dowartościowani wizytą polityka z pierwszych stron gazet. Ale zależy im też, by orientował się w ich sprawach. Dlatego zadaniem zaplecza politycznego jest przygotowanie lidera. Jeśli odniesie się do lokalnej sytuacji, zdobędzie plusy. Ale gdy odwiedza kilka miejsc dziennie, jest to trudne. Bezpieczniej skupić się na ogólnikach.

ZOBACZ TEŻ:
LIDERZY PARTII JEŻDŻĄ PO KRAJU. O ODWIEDZANYCH MIEJSCACH WIEDZĄ NIEWIELE

Takie wizyty zwiększają poparcie dla partii?
Sergiusz Trzeciak
: Mogą, bo dzięki mediom aktywność polityka widzą wyborcy w całym kraju. Można więc przekonać nawet tych niezdecydowanych. Widoczna jest też siła całej partii, bo nie każda jest w stanie zorganizować takie wyjazdy. Otwartość na dyskusję z mieszkańcami oraz znajomość ich problemów to dodatkowe plusy.

Ale nie głosujemy na liderów, a kandydatów w okręgach.
Sergiusz Trzeciak
: Popularność lidera przekłada się na partię i dalej: na konkretne osoby. Dlatego lokalni politycy zawsze pojawiają się u boku lidera.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski