- Na każdy z kolejnych odcinków staraliśmy się otrzymać dofinansowanie - mówi Jan Grabkowski, starosta poznański, i dodaje: - Cała droga została przebudowana ze wsparciem WRPO 14+, Funduszu Dróg Samorządowych oraz funduszu przeciwdziałania skutkom pandemii. Przed rozpoczęciem prac trasa była w bardzo złym stanie technicznym: wąska, dziurawa, bez chodników i ścieżek rowerowych, z kiepskim odwodnieniem. Teraz to zupełnie nowa jakość.
Przebudowa została podzielona na etapy. Ostatni, który rozpoczął się na początku tego roku, obejmował prace od Kapalicy do Pobiedzisk (1,6 km).
Wcześniej, w latach 2018-19, powstała ścieżka rowerowa na odcinku od Kociałkowej Górki do Pobiedzisk (5,1 km), w latach 2019-20 przebudowano drogę od kanału w lesie do węzła Iwno na S5 i wybudowano ścieżkę rowerową od Kociałkowej Górki do węzła Iwno (3,2 km). W latach 2020-21 przebudowana została droga od kanału w lesie do Kapalicy (1,1 km).
- Droga na całym odcinku została poszerzona, powstały chodniki i ścieżki rowerowe, kanalizacja deszczowa w terenie zabudowanym i rowy odwadniające poza nim - opowiada Marek Borowczak, dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Poznaniu. - Nowa konstrukcja jezdni i nawierzchnia sprawiły, że jeździ się teraz dużo wygodniej i bezpieczniej.
Droga jest wygodna i bezpieczna dla wszystkich użytkowników. Ruch rowerowy został odseparowany od jezdni, a piesi zyskali chodniki i bezpieczne przejścia. Koszt wszystkich etapów przebudowy łącznie to około 32 mln zł.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?