Inwestycja kosztowała niecałe 67,5 mln zł. Pieniądze w większości pochodziły z Unii Europejskiej, a przyznano je w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013. Celem inwestycji była głównie poprawa bezpieczeństwa.
- Przebudowa była wręcz konieczna. Nawierzchnia była w fatalnym stanie - opisuje starą drogę 470 Karol Mikołajczyk, wójt gminy Turek.
- Koleiny zagrażały bezpieczeństwu na drodze. Brakowało też bezpiecznych przejść, chodników i ścieżek rowerowych - dodaje wójt Turku.
Trasa w całości powinna być oddana do użytku z końcem listopada. Termin ten jednak nieznacznie się przesunął, ale nie powinno to zmartwić kierowców. Przebudowa DW 470 jest w ostatniej fazie i nową trasą można się już poruszać bez większych utrudnień.
- Roboty przedłużyliśmy do 30 listopada, a odbiór drogi do 10 grudnia. Przy takich inwestycjach zawsze pojawią się jakieś nieprzewidywalne problemy. Główne prace są już wykonane. Teraz kończy się malowanie znaków poziomych, a droga jest porządkowana - opisuje Ireneusz Olszak z Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich.
Przebudowa związana była głównie z wymianą starej nawierzchni drogi. W niektórych miejscach jezdnia została również poszerzona. Nowy asfalt ma ulżyć mieszkańcom domów położonych przy ruchliwej drodze - ogranicza bowiem hałas.
Dodatkowym element poprawiającym bezpieczeństwo są wysepki wybudowane na wjazdach do miejscowości i przy skrzyżowaniach. Dzięki nim na kierowcach wymusza się ściągnięcie nogi z gazu. Na odcinku trasy 470 z Kościelca do Cekowa-Kolonii rozbudowano też sieć przystanków autobusowych - powstały nowe zatoczki z wiatami dla pasażerów. Natomiast między innymi w miejscowości Malanów wybudowano kanalizację deszczową.
- Budowa każdej drogi daje większy komfort podróżowania i polepsza bezpieczeństwo. Dla mnie modernizacja dróg jest priorytetem. Tak jak i mieszkańcy, jestem zadowolony z przebudowy trasy 470 w gminie. Jest znacznie lepiej niż przed remontem. Powstaje też ścieżka rowerowa - zachwala Dariusz Ostrowski, wójt gminy Kościelec.
Inny fragment DW 470 z Cekowa-Kolonii do Skarszewa remontowano między wrześniem 2005 roku a początkiem grudnia następnego roku. Prawie 20-kilometrowy odcinek kosztował 29 mln zł. Większość tej kwoty, bo 21 mln zł, pochodziła z Unii Europejskiej. Pozostałą część dołożył samorząd województwa.
Chcesz skontaktować się z autorem informacji? [email protected]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?