Plakaty przedstawiają najbardziej charakterystyczny element górnośląskiego miasta - katowicki spodek. Kampania odbywa się pod hasłem "Inwazja kultury". To właśnie ją mają nieść Poznaniowi Katowice.
CZYTAJ TEŻ:
Grobelny pisze list do obywateli
Sztab antykryzysowy u prezydenta
A co sądzą o kampanii mieszkańcy?
- To bardzo oryginalny pomysł, choć trochę kojarzy mi się z zagładą - stwierdza Łukasz, student Politechniki Poznańskiej. - Wygląda to tak, jakby Katowice sugerowały, że ich oferta kulturalna jest lepsza niż nasza - dodaje Tomasz.
Organizatorzy kampanii zapewniają, że przesłanie jest inne.
- Pragniemy zmienić wizerunek naszego miasta. Obecnie kojarzy się ono wyłącznie z przemysłem ciężkim. Chcemy pokazać, że Katowice to również bogata oferta kulturalna - tłumaczy Marcin Stańczyk z Biura Promocji Miasta Katowice. - Nie chcemy rywalizować z Poznaniem. Spodek przybywa, aby przynieść swoją kulturę do innego, także bardzo kulturalnego miasta - podkreśla.
A jak odnoszą się do akcji osoby odpowiedzialne za promocję naszego miasta?
- Podstawą dobrej reklamy jest wzbudzenie zainteresowania odbiorców. Myślę, że to się władzom Katowic udało - stwierdza Łukasz Goździor, dyrektor biura promocji miasta.
Spodek pojawił się także w innych miastach. W każdym z nich w towarzystwie innego charakterystycznego miejsca - Pałacu Kultury (Warszawa), Sukiennic (Kraków) czy Żurawia (Gdańsk).
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?