Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Cyfrowa telewizja naziemna: Część Wielkopolan straciła sygnał

Mateusz Pilarczyk
Problemy z cyfrową telewizją naziemną, które pojawiły się w ostatnich dniach, można łatwo rozwiązać.
Problemy z cyfrową telewizją naziemną, które pojawiły się w ostatnich dniach, można łatwo rozwiązać.
"19 marca straciłem część kanałów telewizyjnych. Nie wiem co się dzieje" - kilkanaście telefonów tego typu odebraliśmy od czytelników "Głosu Wielkopolskiego". Problemy z odbiorem cyfrowej telewizji naziemnej (DVB-T) pojawiły się 19 marca po kolejnym wyłączeniu analogowego sygnału, które tym razem ominęło Wielkopolskę.

- Do tej pory wszystko pięknie chodziło. Miałem lepszy obraz i dźwięk, ale od wtorku nie mam części kanałów w tym TVP1 - dzwonił z prośbą o pomoc Tadeusz Antecki z Czerwonaka.

Czytaj także:

Wielkopolska: Koniec analogowej telewizji naziemnej - pierwszy dzień bez problemów

- To nie może być przypadek, bo mam dwa telewizory i na obu dzieje się to samo. Nie mogę się dodzwonić na infolinię. Nikt nie informował nas o zmianie. Dzięki cyfryzacji mało być przecież lepiej, a ja mam teraz gorzej - żali się czytelnik "Głosu".

Osoby zgłaszające problem z cyfrową telewizją naziemną nie tylko straciły część kanałów, w tym te należące do publicznej telewizji. Dodatkowo programy poprzesuwały się w niektórych dekoderach. Jak to możliwe?

- 19 marca w części Polski wyłączono analogowy sygnał. Wtedy na znajdującym się w Śremie nadajniku telewizyjnym zmieniony został kanał, na którym nadawany jest multipleks trzeci. Stąd niektóre osoby mogły stracić część kanałów cyfrowej telewizji naziemnej - potwierdza obserwacje czytelników Janusz Kujawski, dyrektor poznańskiej delegatury Urzędu Komunikacji Elektronicznej, w której również rozdzwoniły się 19 marca telefony.

- Sygnał jest teraz nadawany z czterokrotnie większą mocą - dodaje dyrektor Kujawski.

Problem ze zniknięciem części kanałów TV dotyczy osób, których dekodery służące do odbioru DVB-T nie mają opcji automatycznego programowania. Większość dekoderów i telewizorów przestawiła się sama i ich użytkownicy nie zauważyli zmiany. Aby przywrócić kanały wystarczy zaprogramować na nowo dekoder, tak samo jak przy jego pierwszym użyciu.

Dyrektor delegatury UKE apeluje do młodszych osób, aby pomogły swoim sąsiadom, którzy mają problemy z zaprogramowaniem sprzętu. Pomoc można również uzyskać pod numerem telefonu: 61 659 86 11 oraz na ogólnopolskiej infolinii 800 007 788.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski