Płatne kablówki pieśnią przeszłości? Jej los zdaje się wisieć na włosku, bo tylko w ciągu ostatnich pięciu lat zrezygnowało z niej ponad 200 tys. Polaków! Powodów jest wiele: jedni uznają, że ceny pakietów operatorów kablowych i telewizyjnych nie są na ich kieszeń, inni twierdzą, że w ich ofercie nie ma interesujących programów, albo zbyt rzadko oglądają telewizję, by za nią płacić.
Jednocześnie wciąż rośnie popularność płatnych serwisów typu VOD, oferujących filmy, seriale i programy. Najpopularniejszym z nich jest Netflix, który w Polsce ma przynajmniej 760 tys. abonentów. Polacy chętnie płacą też za subskrypcje platform Showmax i HBO Go.
– Nie tak dawno temu przeżywaliśmy wielką rewolucję: przejście z nadawania analogowego na cyfrowe. Mogłoby się wydawać, że to jest biznes, którym będziemy żyć przez najbliższe 20 lat, ale to, co się dzieje w zakresie streamingu, platform OTT, takich jak Netflix, Showmax czy Amazon, pokazuje, że ten świat jest bardzo dynamiczny – powiedział niedawno Andrzej Kozłowski, prezes zarządu Emitel.
Warto dodać, że w trzecim kwartale bieżącego roku Netflix zarobił na czysto 403 mln dolarów i ma obecnie ponad 137 mln subskrybentów.
– Nasze fundamenty nigdy nie były trwalsze. Wyniki oglądalności naszych produkcji biją rekordy, a premiery, które nadchodzą pozwalają nam czuć się bardzo pewnie – przyznaje Reed Hastings, CEO popularnej platformy.
Zobacz też:
POLECAMY:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?