Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Cognifide, czyli jak programiści z Poznania podbiją Amerykę

Redakcja
Magdalena Owsiana
Żaden z ich klientów nie jest z Polski. Wysoko cenią natomiast umiejętności polskich programistów. Właśnie obchodzą swoje dziesięciolecie i planują podbój Nowego Jorku. Twórcy Cognifide Polska z dumą podkreślają, że biznes zaczynali w garażu na poznańskich Winiarach, chociaż obaj pochodzą z Londynu.

- Zauważyliśmy, że na rynku  brakowało usług internetowych na wysokim poziomie dla klientów marketingowych. Problem w  tym, że w Londynie trudno o  dobrych programistów albo są bardzo drodzy - wspomina Miro Walker. Jego matka jest poz-nanianką, dlatego to w stolicy Wielkopolski otworzył razem z kolegą z poprzedniej pracy, Stuartem Deanem, pierwsze biuro i centrum operacyjne.
Okazało się, że w Polsce dobrych programistów  nie brakuje. Pracowników rekrutowali m.in wśród studentów. Do tej pory żartują, że ich początki sponsorowały Visa i Mastercard, karty kredytowe. Jednym z  pierwszych pracowników był student... ekonomii Albert Cenkier. - Rozmowa kwalifikacyjna odbyła się w pubie - wspomina.

Pierwszy projekt przyjęli od  byłego szefa. Stworzyli interne-towy portal, który umożliwia diagnostykę medyczną.  "Map of Medicine" okazał się być dużym sukcesem. 

Wśród klientów zaczęły pojawiać się takie marki jak: Skype, Roche, Shell,  The Royal Bank of Scotland czy Telegraph Media Group. Jednym z pierwszych, dużych partnerów był Adobe. W  ubiegłym roku Cognifide trafiło pod skrzydła grupy WPP i należącej do niej sieci Wunderman, która skupia agencje pracujące dla m.in. : Coca-coli, Citybanku, Forda, Land-rovera, Microsoftuczy Nokii.

Obecnie Cognifide zatrudnia 250 osób z czego 192 pracuje w Poznaniu.  Firma ma oddziały w Londynie i - od niedawna - także w Nowym Jorku.  Jednym z haseł firmy mówi "Expertly done!" czyli "Zrobione fachowo".

Expertly done, ale co?
Najogólniej mówiąc programiści Cognifide przygotowują platformy marketingowe i aplikacje internetowe używając do tego zaawansowanych systemów zarządzania treścią (CMS). Są też autorami platform marketingowych Zen Garden Sitcore i Zen Garden CQ oraz Zengage, profesjonalnego narzędzia do prowadzenia kampanii marketingowo- sprzedażowych poprzez urządzenia mobilne.

- Tworzymy zestawy stron dla wielu oddziałów danej marki i przygotowujemy szkolenia dla ich pracowników, aby wiedzieli jak z nich korzystać - wyjaśnia Albert Cenkier.

Teraz firma szykuje się do  podboju Ameryki.

- Już teraz 17 procent naszego przychodu pochodzi ze Stanów Zjednoczonych. Widzimy tu ogromy potencjał, dlatego szukamy kolejnych klientów - mówi Miro Walker. - W dalszej perspektywie jest też Kanada oraz Azja i Australia. Zawsze zakładamy małe kroki, ale efekty są zazwyczaj lepsze niż się spodziewamy - dodaje.

[

Wróć na stronę "Głosu Wielkopolskiego"

](http://www.gloswielkopolski.pl)

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski