MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Centrum logistyczne VW przyspieszy dostawy

Robert Domżał
Centrum logistyczne VW przyspieszy dostawy
Centrum logistyczne VW przyspieszy dostawy VW
Części zamienne wszystkich marek VW trafiają z Komornik do salonów w kraju. Zamówione rano, po południu są na miejscu. Zobacz też: Volkswagen uruchomił bazę logistyczną w Komornikach [ZDJĘCIA]

Centrum Dystrybucyjne Oryginalnych Części i Akcesoriów Volkswagen Group Polska w Komornikach już działa. Baza logistyczna położona  nieopodal autostrady A2 to trzy hektary pełne części do wszystkich marek pojazdów produkowanych przez koncern z  Wolfsburga. Znajdą się na  nich części także do  hybrydowego volkswagena. W  Polsce do kupienia będzie nie więcej jak 200 sztuk tego modelu. Jego cena to 100 tys. euro.
Magazyn ma powierzchnię 32 tys. m kw., czyli ponad 3 ha oraz 11 metrów wysokości. Obok  niego   wybudowano budynek socjalno-biurowy o powierzchni 2 tys. mkw.

Magazyn tak zaprojektowano, by możliwa była jego rozbudowa o kolejnych 13 tys. mkw. Pod względem powierzchni to trzecia w Wielkopolsce i ósma w Polsce inwestycja. W magazynie jest 128 regałów, na których jest prawie 100 000 miejsc składowania. Wśród nich na szczególną uwagę zasługują 4 szafy automatyczne: 2 typu paternoster oraz 2 typu lean-lift. Szafy typu paternoster, pozwalają obniżyć powierzchnię składowania nawet o 80 proc. Można  w nich pomieścić 18 844 artykułów. Czas odnalezienia poszczególnego podzespołu to 35 sekund.

Szafy typu lean-lift są szczególnie przydatne dla artykułów o niestandardowych rozmiarach, gdyż dostosowują odległości pomiędzy półkami do wielkości przechowywanych towarów. Posiadają 4700 miejsc składowania. Średni czas dostępu to  również 35 sekund.  

Zobacz też: Volkswagen Poznań wybrany Producentem Roku

Pracownicy mają do dyspozycji przenośnik rolkowy o długości 578,5 m obsługujący 3 piętra regału. Ponadto w obiekcie są 22 rampy przeładunkowe dla standardowych ciągników siodłowych z naczepami oraz 8 doków uniwersalnych do obsługi mniejszych pojazdów. Samochody mogą też wjechać do wnętrza  magazynu. Służą do tego trzy rampy. Komunikację między pracownikami usprawnia 16 ekranów informacyjnych.  Dzięki tej inwestycji koncern skróci czas dostaw części zamiennych do serwisów. Samochód zostawiony  do naprawy będzie w serwisie stał krócej, zmniejszy się ilość udostępnianych klientom aut zastępczych. VW wdraża obecnie program dostawy części zamiennych w czasie jednego dnia. Podzespoły zamówione do godz. 10.30 mają być u odbiorcy do godz. 16 tego samego dnia.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski