Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa trasy tramwajowej na Naramowice. Kolejne zmiany od Wielkiej Soboty w rejonie Sarmackiej i Armii Poznań

Bogna Kisiel
Bogna Kisiel
Budowa trasy tramwajowej na Naramowice została podzielona na dwa etapy. Obecnie realizowany jest pierwszy. Obejmuje on odcinek od pętli Wilczak do przystanku końcowego „Błażeja”, zlokalizowanego pomiędzy ul. Bolka i Błażeja.Zgodnie z harmonogramem roboty budowlane powinny zakończyć się jeszcze w tym roku, natomiast cały system komunikacyjny łącznie z trasą tramwajową i drogami ma być dostępny najpóźniej wiosną przyszłego roku.
Budowa trasy tramwajowej na Naramowice została podzielona na dwa etapy. Obecnie realizowany jest pierwszy. Obejmuje on odcinek od pętli Wilczak do przystanku końcowego „Błażeja”, zlokalizowanego pomiędzy ul. Bolka i Błażeja.Zgodnie z harmonogramem roboty budowlane powinny zakończyć się jeszcze w tym roku, natomiast cały system komunikacyjny łącznie z trasą tramwajową i drogami ma być dostępny najpóźniej wiosną przyszłego roku. Łukasz Gdak
Trwa budowa trasy tramwajowej na Naramowice. W związku z zakończeniem kolejnego etapu prac nastąpią zmiany w rejonie ul. Sarmackiej oraz przy tzw. ulicy Nowej Stoińskiego. Na tym jednak nie koniec, ponieważ z utrudnieniami należy się też liczyć na Armii Poznań. I choć znajduje się ona w znacznej odległości od inwestycji na Naramowicach, to jednak jest z nią powiązana.

Zmiany na al. Armii Poznań zostały wprowadzone w nocy z piątku na sobotę. Od 3 kwietnia aleja została częściowo zawężona, na odcinku około dwustumetrowym – od ulicy Garb ary (za dworcem) do al. Niepodległości. Zwężenie nastąpiło na północnym pasie ruchu – to ten, który znajduje się bliżej Cytadeli. Zostało to podyktowane tym, że ruch pieszych i rowerzystów odbywa się teraz na jezdni.

Warto wiedzieć: Tramwaj na Naramowice: Jak będzie przebiegać trasa z pętli Wilczak do skrzyżowania ulic Małe Garbary i Estkowskiego? [WIZUALIZACJE]

Utrudnienia spowodowane są następnym etapem prac, związanym z montażem kabla zasilającego dla powstającej trasy tramwajowej na Naramowice.

Ulica Sarmacka już jest dostępna dla kierowców

Tej samej nocy (z piątku na sobotę) nastąpiły również zmiany w rejonie skrzyżowania ulicy Sarmackiej z obecną Naramowicką.

Olbrzymie wysypisko odpadów na budowie trasy tramwajowej na Naramowice - zobacz wideo:

od 16 lat

Przypomnijmy, że w październiku ubiegłego roku rozpoczęły się roboty na fragmencie Sarmackiej, w miejscu, gdzie powstanie skrzyżowanie z tzw. Nową Naramowicką i trasą tramwajową na Naramowice. Z tego powodu fragment Sarmackiej do skrzyżowania z Naramowicką był wyłączony z ruchu. Od Wielkiej Soboty kierowcy znów mogą korzystać w pełni z tej ulicy, ponieważ główne prace przy jej przebudowie oraz budowie torowiska tramwajowego zostały zrealizowane. Gdy rozpocznie się przebudowa ulicy Łużyckiej, ruch samochodowy zostanie poprowadzony właśnie Sarmacką.

Ruch pieszych i rowerzystów będzie odbywał się teraz na północnej części ulicy, po tej stronie, gdzie przewidziano przystanek tramwajowo-autobusowy przy Sarmackiej. Na Nowej Naramowickiej nadal prowadzone są prace budowlane więc nie można korzystać z tej ulicy.

Czytaj też: Poznań: Tramwaj na Naramowice. Umowa z wykonawcą inwestycji została podpisana. Kiedy początek budowy?

Ruch wahadłowy na ulicy Naramowickiej

Tuż po Wielkanocy, 6 kwietnia zmiany nastąpią na ul. Naramowickiej w rejonie przyszłego skrzyżowania z ul. Nową Stoińskiego (między ulicami Rubież oraz Bolka). Obowiązujące obecnie zwężenie zostanie przesunięte w kierunku południowym. Ruchem wahadłowym nadal będą kierowały wyznaczone do tego osoby.

Inwestycja ma się zakończyć wiosną przyszłego roku

Budowa trasy tramwajowej na Naramowice została podzielona na dwa etapy. Obecnie realizowany jest pierwszy. Obejmuje on odcinek od pętli Wilczak do przystanku końcowego „Błażeja”, zlokalizowanego pomiędzy ul. Bolka i Błażeja.
Zgodnie z harmonogramem roboty budowlane powinny zakończyć się jeszcze w tym roku, natomiast cały system komunikacyjny łącznie z trasą tramwajową i drogami ma być dostępny najpóźniej wiosną przyszłego roku.

Zobacz, jak będzie wyglądać trasa tramwajowa na Naramowice:

Pierwszy etap obejmuje modernizację pętli na Wilczaku, budowę trasy tramwajowej. Na Lechicką przewidziano trzy wiadukty – jeden tramwajowy i dwa drogowe. Nowa Naramowicka będzie miała dwie jezdnie, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Nową Naramowicką z Naramowicką połączy Nowa Stoińskiego.

Zobacz też:

Trwa budowa trasy tramwajowej na Naramowice wraz z węzłem Lechicka – Naramowicka, który umożliwi bezkolizyjny przejazd tramwajów nad Lechicką. Powstaną tutaj dwa wiadukty. W związku z prowadzonymi robotami zmieniła się organizacja ruchu, są objazdy, rowerzyści i kierowcy gubią się, więc lepiej zostawić auto w garażu. Obecnie realizowany jest pierwszy etap trasy tramwajowej na Naramowice. Obejmuje on odcinek od pętli Wilczak, znajdującej się u zbiegu ulic Słowiańska-Szelągowska-Naramowicka, do przystanku końcowego „Błażeja” na Naramowicach, zlokalizowanego pomiędzy ul. Bolka i Błażeja.Jak przebiega budowa? Przejdź do kolejnego zdjęcia --->

Poznań: Budują trasę tramwajową na Naramowice. Zobacz nowe z...

Skrócenie podróży tramwajem, pasy rowerowe, szersze chodniki, parkowanie równoległe, więcej zieleni - to tylko część ze zmian zapowiadanych na Wildzie, które mają promować komunikację zbiorową, a także ruch pieszy i rowerowy.Zobacz, jak wygląda projekt zmian. Przejdź do kolejnego zdjęcia --->"Artysta w kuchni" odc. 3 – Andrzej Wrona nadziewa pierś z kurczaka. Jak mu poszło?

Nowa Wilda: Tak ma wyglądać! [WIZUALIZACJE]

Trzy największe inwestycji, które obecnie prowadzone są w Poznaniu to przebudowa ronda Rataje, torowiska wraz z infrastrukturą drogową na Wildzie oraz zasadnicze prace przy budowie trasy tramwajowej na Naramowice. Ich realizacja powoduje uciążliwości dla pasażerów komunikacji miejskiej, pieszych, kierowców i rowerzystów. Poznaniacy ze zniecierpliwieniem czekają na zakończenie robót. Niedawne mrozy przystopowały prace budowlane. Teraz drogowcy je wznowili. Na zdjęciu budowa trasy tramwajowej na Naramowice. Zobacz więcej zdjęć ----->

Koniec mrozów. Drogowcy wzięli się ostro do pracy na rondzie...

Tylko pozornie sortowanie śmieci jest łatwe. Podział na odpady organiczne, tworzywa sztuczne i metal, papier, szkło oraz odpady zmieszane (plus niebezpieczne, które należy odstawiać do punktu selektywnej zbiórki odpadów) nie jest wcale oczywisty. To, co wydaje się papierem, nie zawsze powinno trafić do pojemnika na makulaturę. Wiele rodzajów szkła nie nadaje się do recyclingu. Niemało jest opakowań, w przypadku których jeden pojemnik to za mało. Sprawdź, jak wyrzucać wątpliwe odpady. Zobacz--->

Te śmieci sprawiają największe kłopoty przy segregacji - nie...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski