Inżynierowie twierdzą, że budowa Poznań City Center to obecnie jedna z najciekawszych, jeśli nie najciekawsza budowa w Polsce. Co o tym decyduje?
Czytaj także:
Rozpoczyna się budowa dojazdu do dworca kolejowego
- Przede wszystkim trudności jakie trzeba pokonać. Położenie budynku nad czynnymi torami i trakcją elektryczną, a także konieczność pracy w nocy - wymienia inż. Wojciech Brzozowski z firmy Zemann.
To właśnie ta firma przygotowała kratownicę, a obecnie czuwa nad jej montażem nad peronami poznańskiego dworca kolejowego. Ostatni stalowy element parkingu wciągany będzie na podpory najpewniej w nocy z wtorku na środę. Ważący ponad 100 ton element wciągać będzie dźwig Herkules. Minionej nocy pomagały mu dwa inne dźwigi. Ich zadaniem było dodawanie i odejmowanie ciężarów, które równoważyły położenie "Herkulesa" w czasie przenoszenia stalowej kratownicy nad peron 1.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?